Magistraliniuose Lietuvos automobilių keliuose įdiegtų eismo saugumo gerinimo priemonių analizė ir vertinimas
Author
Auželytė, Dovilė
Metadata
Show full item recordAbstract
Baigiamajame magistro darbe siekiama nustatyti, kuriose Lietuvos magistralinių kelių „juodosiose dėmėse“ įdiegtos eismo saugumo gerinimo priemonės pasitvirtino ir davė naudą visuomenei bei teigiamai veikia kelių eismo saugumą. Darbe analizuojama avaringumo situacija Lietuvos Respublikos valstybinės reikšmės keliuose. Nagrinėjamos eismo saugumą gerinančios priemonės bei jų efektyvumas. Apžvelgiamos Lietuvoje ir kitose šalyse (Suomijoje, Švedijoje ir kt.) naudojamos metodikos siekiant nustatyti eismo saugumo gerinimo priemonių poveikių koeficientus. Pateikiama išsami „juodųjų dėmių“ ir įskaitinių eismo įvykių analizė. Baigiamojo darbo tikslas – išanalizuoti ir įvertinti magistraliniuose Lietuvos keliuose įdiegtas eismo saugumo gerinimo priemones. Tikslui pasiekti išsirinktos septynios „juodosios dėmės“, kuriose eismo saugumo gerinimo priemonės buvo įdiegtos 2007–2010 m., tačiau nepasitvirtino. Atlikus išsamią analizę pasirinktose „juodosiose dėmėse“ pateikiami pasiūlymai įdiegti papildomas inžinerines priemones, TARVA LT programa apskaičiuojami galimi tikėtini eismo įvykiai. Darbo pabaigoje pateikiamos išvados ir pasiūlymai. Baigiamąjį magistro darbą sudaro įvadas, penki skyriai, bendrosios išvados ir pasiūlymai bei 10 priedų. Darbo apimtis – 135 puslapiai, 55 paveikslai, 24 lentelės. Rašant magistro darbą remtasi 60 literatūros šaltinių. The aim of this master‘s thesis is to analyze and identify the Black Spots in Lithuanian main roads which were positively affected by specific road traffic safety measures, and how introduction of these benefited society and helped to improve road traffic safety. The thesis studies road traffic accident rate in the context of roads of national significance in the Republic of Lithuania, also analyzes and summarizes the impact of implemented measures to improve road traffic safety. In addition, methods that are used in Lithuania and other countries (Finland, Sweden, etc) to determine the efficiency of measures to improve road traffic safety are reviewed in the thesis. This thesis also presents comprehensive analysis of Black Spots and valid road traffic accidents. In order assess the effect of implemented measures to improve road traffic safety in main highways seven Black Spots were chosen. The main criteria for choosing the Black Spot was the time period between years 2007 and 2010 when measures to improve road traffic safety was implemented but had no positive effect. After thorough examination of chosen Black Spots the thesis offers to implement several engineering measures as a solution to improve road traffic safety in the areas under review. The thesis then identifies expected potential road traffic accidents by using TARVA LT program. In the end conclusion and recommendations are presented. The master’s thesis consists of an introduction, five chapters, general conclusions and recommendations, and 10 appendices. The thesis is presented in 135 pages, 55 figures, 24 tables and is based on 60 literature sources.