Transporto priemonių apsaugų nuo palindimo mechaninių savybių analizė
Santrauka
Baigiamajame magistro darbe tiriamas sunkiasvorės transporto priemonės galinės apsaugos nuo palindimo įtaisas. Atliekama baigtinių elementų modelio analizė, kuria vertinamas įtaiso efektyvumas ir detalėms panaudotų medžiagų mechaninės savybės. Modelis tiriamas pagal suprojektuotą bandymų procedūrą, sukurtą naudojant tarptautinius įtaisui taikomus reikalavimus. Pagrindinis darbo tikslas – ištirti pasirinkto transporto priemonių apsaugų nuo palindimo įtaiso efektyvumą remiantis mechaninių savybių analize. Darbas susideda iš 3 dalių. Pirmojoje dalyje aprašyta darbo problematika, atliktas esamų įtaisų vertinimas, jų analizės kriterijų bei pagrindinių bandymų metodų apžvalga. Antrojoje dalyje detalizuotas pasirinktas tyrimo metodas. Rizikos vertinimo metodu išskirti pagrindiniai kriterijai – įtaiso stiprumo ir smūgio energijos sugėrimo savybės, kurios turi įtakos įtaiso efektyvumui. Remiantis mokslinių darbų apžvalga modifikuotas tradicinis įtaiso modeliavimo procesas, tam tikruose žingsniuose optimizuojant geometrinį įtaiso modelį arba uždavinį. Trečiojoje dalyje suprojektuotas trimatis įtaiso modelis optimizuotas pagal stiprumo sąlygą, atliekant statinį modelio bandymą. Baigtinių elementų modelio dinaminiu bandymu įvertintos įtaiso energijos sugėrimo savybės. Darbo pabaigoje pateikiamos išvados ir rekomendacijos naujiems apsaugos tyrimams, literatūros sąrašas ir mokslinis straipsnis. Darbo apimtis – 70 p. teksto be priedų, 50 iliustr., 10 lent., 39 bibliografiniai šaltiniai. Atskirai pridedami darbo priedai. In the final master paper investigated a heavy vehicles underrun protection device. Carried out by finite element model analysis, which evaluated the effectiveness of the device and the mechanical properties of materials. Model experiments are designed according to the guidelines of the international regulations. The aim of work was to analyse the selected device using it‘s mechanical properties. Thesis consists of three main parts. At the first part of thesis related problems are described as well as a review of the devices, their analysis criteria and methods is performed. At the second part of thesis the selected analysis method is detailed. Therefore, main analysis criteria – device strength and energy absorption capabilities, which effects the device‘s effectiveness, were identified and selected using risk assessment . Also, the analysis process flowchart was designed and updated with the additional optimization in certain steps. At the third part of the thesis a three dimensional model was designed for the analysis and geometric properties were optimized according to it’s strength. The device energy absorption capabilities were analysed using the finite elements model and dynamic load test. At the end of thesis there are supplied general conclusions and recommendations for the future works, list of literature, publicized article. Thesis consist of: 70 p. text without appendixes, 50 pictures, 10 tables, 39 bibliographical entries. Appendixes included.