Lenkiamųjų gelžbetoninių elementų projektavimo normų tempiamojo sustandėjimo modelių lyginamoji analizė
Santrauka
Rengiant šį darbą susipažinta su pasaulyje taikomomis gelžbetoninių konstrukcijKinijos GB 500-10 projektavimo normas apskaičiuotos trumpalaikės momentų projektavimo normomis. Taip pat susipažinta su tempiamojo sustandėjimo tyrimo metodika, sukurta VGTU tiltų ir specialiųjų statinių katedroje. Naudojant reprezentatyvią lenkiamųjų gelžbetoninių elementų parametrų imtį, pagal Europos EN 1992-1-1, Rusijos SP 52-101, JAV ACI 318-11 bei ų ir kreivių diagramos. Naudojant VGTU sukurtą fizikinių modelių kūrimo metodiką, paremtą vidutinių plyšių modeliu ir plokščiųjų pjūvių hipoteze, iš apskaičiuotų momentų ir kreivių diagramų, gautos tempiamosios zonos betono vidutinių įtempių ir vidutinių deformacijų diagramos. Nustatyti pagrindiniai veiksniai, lemiantys tempiamojo sustandėjimo rezultatų pokyčius. Įvertinus galimybes tempiamojo sustandėjimo skaitinės realizacijos atitinakančios normų modelius, nustatyta, kad įmanoma pasiūlyti universalią tempiamojo betono įtempių ir deformacijų diagramų analitinę išraišką, atitinkančią Europos normas. Kaip pavyzdys, pasiūlyta nesudėtinga empirinė išraiška aproksimuojanti EN 1992-1-1 tempiamojo betono įtempių ir deformacijų krentančiąją diagramos dalį. Preparing this thesis, analysis of code provisions for design of reinforced concrete structures was performed. Tension stiffening research methodology, developed at VGTU Department of bridges and special structures was investigated. Moment-curvature diagrams were calculated using European EN 1992-1-1, Russian SP 52-101, USA ACI 318-11 and Chinese GB 500-10 design codes with the help of representative set of parameters. Using the constitutive modeling methodology, average stress-average strain tension stiffening diagrams were derived for the tensile concrete. A parametric analysis of the derived stress-strain diagrams was carried out identifying main factors, which contribute to the tension stiffening modeling results. A possibility to create a numerical model of tension stiffening was evaluated. It appeared that a versatile model can be developed for the European code. An example of such model was provided.