Universities Social Partnership with International Business Subjects: Development Model
Author
Radavičiūtė, Jūratė
Metadata
Show full item recordAbstract
The master thesis analyses universities social partnership with international business subjects development opportunities, cooperation relevance and importance. The theoretical part presents models of universities partnership with international business subjects, an overview the relevance and importance of the topic. There is presented the concept of social partnership and entrepreneurial university also there is presented approaches of different authors to entrepreneurial university. The practical part shows the macro-environmental analysis, statistics, and analysis of secondary sources. There is also made correlation analysis and case study of different European universities. Based on the results there are determined the factors which influence the cooperation, as well according to empirical research results there is created university social partnership with international business subjects development model. Master thesis structure: introduction, the review of topic relevance and importance, the theoretical part, empirical research. At the end of the master thesis there are given conclusions and recommendations, references added. Thesis consists of: 60 p. text without annexes, 20 figures, 11 tables. Literary list includes 41 references. Annexes included. Baigiamajame magistro darbe nagrinėjamos universitetų socialinės partnerystės su tarptautinio verslo subjektais plėtros galimybės, bendradarbiavimo aktualumas ir svarba. Teorinėje dalyje pateikiami universitetų bendradarbiavimo su verslo subjektais modeliai, apžvelgiamos temos aktualijos ir svarba, pristatoma socialinės partnerystės ir verslaus universiteto samprata ir skirtingų autorių požiūris į ją. Praktinėje dalyje atliekama makroaplinkos, statistinių duomenų, ir antrinių šaltinių analizė. Taip pat atliekama koreliacinė analizė ir skirtingų Europos universitetų atvejo analizė. Remiantis gautais rezultatais nustatyti veiksniai, darantys įtaką bendradarbiavimui, taip pat pateikiamas, atsižvelgiant į gautus rezultatus, sukurtas universitetų socialinės partnerystės su tarptautiniais verslo subjektais plėtros modelis. Darbą sudaro: įvadas, temos aktualumo ir svarbos apžvalga, teorinė dalis, tiriamoji dalis. Darbo pabaigoje pateikiamos išvados ir pasiūlymai, literatūros sąrašas. Darbo apimtis – 60 p. teksto be priedų, 20 paveikslų, 11 lentelių. Literatūros sąrašą sudaro 41 literatūros šaltinis. Atskirai pridedami darbo priedai.