Automobilio ir standžios kliūties sąveikos tyrimas
Abstract
Eismo įvykio tyrimas yra glaudžiai susijęs su techniniu eismo įvykio aplinkybių tyrimu ir teisiniu jų dalyvių veiksmų vertinimu. Tyrimo metu reikia nustatyti įvairius parametrus, kurie galėjo turėti įtakos eismo įvykio priežasčiai, eigai, bei pasekmėms. Eismo įvykių pasekmėms palengvinti reikia kurti saugesnes transporto priemones, o tam reikalingi tikslūs metodai, gebantys pigiai atkurti įvykio eigą, įvykyje dalyvaujančius objektus veikiančias jėgas ir deformacijas. Šiuo metu dinaminiai modeliai ir baigtinių elementų modeliai (BEM) yra populiariausi analizės įrankiai modeliuojant automobilio susidūrimus. Tipiniame dinaminiame modelyje, naudojamam priekinio susidūrimo tyrimams, automobilis skaidomas į atskiras mases, kurias jungia standumo ir slopinimo elementai. Pagrindinis šio modelio trūkumas, kad jis vertina tik tampriąsias deformacijas. Šiame darbe aprašomas sukurtas matematinis modelis, kuris leidžia įvertinti ne tik tampriąsias, bet ir plastines automobilio deformacijas frontalinio susidūrimo metu. Traffic accident research is closely linked to the technical circumstances of the accident investigation and legal assessment of the actions of their participants. During the investigation you need to set various parameters which may have affect the accident cause, course and consequences. To alleviate the consequences of traffic accidents you need to develop safer vehicles and for this you need cheap and accurate methods. At present, dynamic kinematic models and finite element models (FEM) analysis are the most popular tools for modeling vehicle collisions. In typical kinematic dynamic model used in frontal crash tests, the car is divided into separate masses, which combines stiffness and damping elements. The main drawback of this model, that it values only the elastic deformations. This paper describes a mathematical model which allows to evaluate not only elastic, but also plastic deformations of the car during frontal collision.