Antrosios pakopos studijų Automatikos programos magistro baigiamasis darbas Pavadinimas Elektromobilio pavaros valdymo sistemos tyrimas Autorius Gytis Vyšniauskas Vadovas Dainius Udris
Santrauka
Baigiamajame magistro darbe modeliuojama ir testuojama elektromobilio pavaros valdymo sistema bei įvertinama automobilio išilginė dinamika. Tiriama, kokią įtaką valdymo procesams ir elektros varikliui daro skirtingi aplinkos veiksniai: kaip kelio danga, vėjo greitis ir kryptis, kelio nelygumai. Analitinėje darbo dalyje analizuojami skirtingi elektromobilių tipai ir jų veikimo principai, elektros pavaros sandara bei plačiausiai naudojami varikliai. Metodinėje dalyje aprašomas „Simulink“ paketu sudarytas sistemos modelis, elektromobilį veikiančios išorinės jėgos ir sistemos parametrų skaičiavimo metodika. Tiriamojoje dalyje išbandomas elektros variklio modelis be apkrovos, pateikiami elektromobilio mechaniniai parametrai, pagal kuriuos įvertinama automobilio išilginė dinamika. Tiriama, kokią įtaką elektromobilio modeliui turi nuo judėjimo greičio priklausantis oro srautas, kokias įkalnes gali įveikti pasirinktas variklis, kaip keičiasi elektromobilio pagreitis ir maksimalus greitis važiuojant skirtingomis kelio dangomis. Išvadose ir pasiūlymuose aptariami gauti modeliavimo ir tyrimo rezultatai ir pateikiami pasiūlymai elektromobilio pavaros valdymo sistemai tobulinti. Darbo apimtis – 63 p. teksto be priedų, 47 iliustr., 8 lent., 49 bibliografiniai šaltiniai. The current Master thesis models and tests the electric vehicle's drive control system and evaluates the vehicle's longitudinal dynamics. The paper investigates the impact of different environmental factors (road surface, wind speed and direction) on control processes and the electric motor. The analysis section focuses on different types of electric vehicles and their operating principle, electric engine control system and the most widely used motors. The theoretical part of the paper describes the model created with “Simulink” package, also the methodology of calculation of external forces acting on the electric vehicle and system parameters. The testing of the electric motor without load model is presented in the research section. In this section mechanical parameters of the electric vehicle, according to which the longitudinal dynamics of the vehicle is evaluated, are presented. The paper investigates the air velocity-dependent air flow impact on the electric vehicle model, also what hills the selected engine can overcome, how the acceleration and maximum speed of the electric vehicle changes when driving on different road surfaces. The conclusion and suggestions sections focus on the results of the current research and the ways the engine control system can be improved. The thesis consists of: 63 pages research without appendixes, 47 pictures, 8 tables, 49 literature sources.