dc.contributor.author | Skrodenis, Dovydas | |
dc.date.accessioned | 2023-09-18T09:12:31Z | |
dc.date.available | 2023-09-18T09:12:31Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/111098 | |
dc.description.abstract | Kelio darbų zonos yra neatsiejama susisiekimo infrastruktūros dalis. Lietuvoje per 2014–2018 m. laikotarpį transporto priemonių registracijos skaičius padidėjo 12 %, o tai byloja, jog susisiekimas kelių infrastrukūra auga (Skrodenis et al. 2020a). Daugelis mokslininkų kelio darbų zonas įvardija kaip padidėjusios eismo įvykių susidarymo tikimybės ruožus, kuriuose iškreipiamos įprastinės važiavimo sąlygos, išauga laiko gaištis važiuojant per šias atkarpas. Lietuvoje per 2012–2019 m. periodą įvyko 135 eismo įvykiai kelio darbų zonose, kuriuose žuvo 3 asmenys ir 33 buvo sužeisti. Kaip dažniausia eismo įvykių priežastis daugelio mokslininkų yra įvardija-mas leistino greičio nesilaikymas. Lietuvoje atliktais greičio stebėjimo tyrimais kelio darbų zonoje nustatyta, kad 78–88 % eismo dalyvių viršija leistiną važia-vimo greitį. Vis dėl to, ne visose pasaulio šalyse (tuo tarpu ir Lietuvoje) yra kreipiamas pakankamas dėmesys kelio darbų zonoms ir jose tykantiems pavojams tiek eismo dalyviams, tiek kelio darbininkams. Eismo organizavimas kelio darbų zonose gali būti vykdomas įvairiai: siaurinant eismo juostas, bet paliekant įprastinį eismo juostų skaičių, organizuojant eismą viena eismo juosta pasitelkiant šviesoforus ir kt. Organizuojant eismą šviesoforais per kelio darbų zonas stebimas fenomenas, kad šiose atkarpose susidaros didelės eismo spūstys, dėl ko išauga kelionės trukmė. Pailgėjusi kelionės trukmė lemia, jog vairuotojai nesilaikydami kelių eismo taisyklių sukuria pavojingas situacijas kitiems eismo dalyviams, įvyksta eismo įvykiai. Laiko gaištis kelio darbų zonose yra viena iš esminių problemų, kuri priverčia vairuotojus elgtis neatsakingai ir neadekvačiai. | lit |
dc.description.abstract | Road works zones are an integral part of the transport infrastructure. In Lithuania during 2014–2018. During the period, the number of vehicle registrations increased by 12%, which indicates that road infrastructure connections are growing (Skrodenis et al. 2020a). Many scientists refer to road work zones as sections with an increased probability of accidents, which distort normal driving conditions, and increase the time spent driving on these sections. In Lithuania during 2012–2019. During the period, 135 traffic accidents occurred in road work zones, where 3 people were killed and 33 were injured. Non-compliance with speed limits is considered by most scientists to be the most common cause of accidents. Speed monitoring studies carried out in Lithuania in the road works zones have shown that 78–88% of road users exceed the permissible driving speed. However, not all countries in the world (including Lithuania) pay sufficient attention to road work zones and the dangers lurking in them for both road users and road workers. The organization of traffic through road work zones can be carried out in various ways: by narrowing the lanes, but leaving the usual number of lanes, by organizing traffic in one lane with the help of traffic lights, and so on. When organizing traffic lights through road work zones, the phenomenon that large traffic jams occur in these sections is observed, which increases the travel time. Prolonged journey times mean that drivers do not follow the rules of the road and create dangerous situations for other road users, accidents occur. Time lag in road work zones is one of the major problems that forces drivers to behave irresponsibly and inadequately. | eng |
dc.format | PDF | |
dc.format.extent | 148 p. | |
dc.format.medium | tekstas / txt | |
dc.language.iso | lit | |
dc.rights | Laisvai prieinamas internete | |
dc.source.uri | https://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:97430033/datastreams/MAIN/content | |
dc.source.uri | https://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:97430033/datastreams/ATTACHMENT_97430939/content | |
dc.source.uri | https://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:97430033/datastreams/ATTACHMENT_97430940/content | |
dc.source.uri | https://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:97430033/datastreams/ATTACHMENT_97430941/content | |
dc.title | Eismo saugumo ir pralaidumo optimizavimas kelio darbų zonose | |
dc.title.alternative | Optimization of traffic safety and capacity in road work zones | |
dc.type | Daktaro disertacija / Doctoral dissertation | |
dcterms.references | 0 | |
dc.type.pubtype | ETD_DR - Daktaro disertacija / Doctoral dissertation | |
dc.contributor.institution | Vilniaus Gedimino technikos universitetas | |
dc.contributor.faculty | Aplinkos inžinerijos fakultetas / Faculty of Environmental Engineering | |
dc.subject.researchfield | T 002 - Statybos inžinerija / Construction and engineering | |
dc.subject.vgtuprioritizedfields | TD0404 - Eismo saugos technologijos / Traffic safety technologies | |
dc.subject.ltspecializations | L106 - Transportas, logistika ir informacinės ir ryšių technologijos (IRT) / Transport, logistic and information and communication technologies | |
dc.subject.lt | kelio darbų zonos | |
dc.subject.lt | kelio darbai | |
dc.subject.lt | mikromodeliavimas | |
dc.subject.lt | inžinerinės eismo saugumo priemonės | |
dc.subject.en | road work zones | |
dc.subject.en | micro-modelling | |
dc.subject.en | traffic accidents | |
dc.subject.en | safety measures | |
dc.publisher.name | UAB „Baltijos kopija“, | |
dc.publisher.city | Vilnius | |
dc.identifier.elaba | 97430033 | |