Show simple item record

dc.contributor.authorSkrodenis, Dovydas
dc.date.accessioned2023-09-18T09:12:31Z
dc.date.available2023-09-18T09:12:31Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/111098
dc.description.abstractKelio darbų zonos yra neatsiejama susisiekimo infrastruktūros dalis. Lietuvoje per 2014–2018 m. laikotarpį transporto priemonių registracijos skaičius padidėjo 12 %, o tai byloja, jog susisiekimas kelių infrastrukūra auga (Skrodenis et al. 2020a). Daugelis mokslininkų kelio darbų zonas įvardija kaip padidėjusios eismo įvykių susidarymo tikimybės ruožus, kuriuose iškreipiamos įprastinės važiavimo sąlygos, išauga laiko gaištis važiuojant per šias atkarpas. Lietuvoje per 2012–2019 m. periodą įvyko 135 eismo įvykiai kelio darbų zonose, kuriuose žuvo 3 asmenys ir 33 buvo sužeisti. Kaip dažniausia eismo įvykių priežastis daugelio mokslininkų yra įvardija-mas leistino greičio nesilaikymas. Lietuvoje atliktais greičio stebėjimo tyrimais kelio darbų zonoje nustatyta, kad 78–88 % eismo dalyvių viršija leistiną važia-vimo greitį. Vis dėl to, ne visose pasaulio šalyse (tuo tarpu ir Lietuvoje) yra kreipiamas pakankamas dėmesys kelio darbų zonoms ir jose tykantiems pavojams tiek eismo dalyviams, tiek kelio darbininkams. Eismo organizavimas kelio darbų zonose gali būti vykdomas įvairiai: siaurinant eismo juostas, bet paliekant įprastinį eismo juostų skaičių, organizuojant eismą viena eismo juosta pasitelkiant šviesoforus ir kt. Organizuojant eismą šviesoforais per kelio darbų zonas stebimas fenomenas, kad šiose atkarpose susidaros didelės eismo spūstys, dėl ko išauga kelionės trukmė. Pailgėjusi kelionės trukmė lemia, jog vairuotojai nesilaikydami kelių eismo taisyklių sukuria pavojingas situacijas kitiems eismo dalyviams, įvyksta eismo įvykiai. Laiko gaištis kelio darbų zonose yra viena iš esminių problemų, kuri priverčia vairuotojus elgtis neatsakingai ir neadekvačiai.lit
dc.description.abstractRoad works zones are an integral part of the transport infrastructure. In Lithuania during 2014–2018. During the period, the number of vehicle registrations increased by 12%, which indicates that road infrastructure connections are growing (Skrodenis et al. 2020a). Many scientists refer to road work zones as sections with an increased probability of accidents, which distort normal driving conditions, and increase the time spent driving on these sections. In Lithuania during 2012–2019. During the period, 135 traffic accidents occurred in road work zones, where 3 people were killed and 33 were injured. Non-compliance with speed limits is considered by most scientists to be the most common cause of accidents. Speed monitoring studies carried out in Lithuania in the road works zones have shown that 78–88% of road users exceed the permissible driving speed. However, not all countries in the world (including Lithuania) pay sufficient attention to road work zones and the dangers lurking in them for both road users and road workers. The organization of traffic through road work zones can be carried out in various ways: by narrowing the lanes, but leaving the usual number of lanes, by organizing traffic in one lane with the help of traffic lights, and so on. When organizing traffic lights through road work zones, the phenomenon that large traffic jams occur in these sections is observed, which increases the travel time. Prolonged journey times mean that drivers do not follow the rules of the road and create dangerous situations for other road users, accidents occur. Time lag in road work zones is one of the major problems that forces drivers to behave irresponsibly and inadequately.eng
dc.formatPDF
dc.format.extent148 p.
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.rightsLaisvai prieinamas internete
dc.source.urihttps://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:97430033/datastreams/MAIN/content
dc.source.urihttps://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:97430033/datastreams/ATTACHMENT_97430939/content
dc.source.urihttps://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:97430033/datastreams/ATTACHMENT_97430940/content
dc.source.urihttps://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:97430033/datastreams/ATTACHMENT_97430941/content
dc.titleEismo saugumo ir pralaidumo optimizavimas kelio darbų zonose
dc.title.alternativeOptimization of traffic safety and capacity in road work zones
dc.typeDaktaro disertacija / Doctoral dissertation
dcterms.references0
dc.type.pubtypeETD_DR - Daktaro disertacija / Doctoral dissertation
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyAplinkos inžinerijos fakultetas / Faculty of Environmental Engineering
dc.subject.researchfieldT 002 - Statybos inžinerija / Construction and engineering
dc.subject.vgtuprioritizedfieldsTD0404 - Eismo saugos technologijos / Traffic safety technologies
dc.subject.ltspecializationsL106 - Transportas, logistika ir informacinės ir ryšių technologijos (IRT) / Transport, logistic and information and communication technologies
dc.subject.ltkelio darbų zonos
dc.subject.ltkelio darbai
dc.subject.ltmikromodeliavimas
dc.subject.ltinžinerinės eismo saugumo priemonės
dc.subject.enroad work zones
dc.subject.enmicro-modelling
dc.subject.entraffic accidents
dc.subject.ensafety measures
dc.publisher.nameUAB „Baltijos kopija“,
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.elaba97430033


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record