Naujų produktų kūrimas ir įvedimas į rinką kosmetikos pramonėje
Abstract
Šiandieninės rinkos sąlygomis gamybos įmonės patiria didelį spaudimą rinkai nuolat pateikti naujų inovatyvių produktų, tačiau tai yra sudėtingas ir daug investicijų reikalaujantis procesas. Baigiamajame magistro darbe nagrinėjami naujų produktų kūrimo ir įvedimo į rinką procesai bei sėkmės veiksniai. Apžvelgiama inovatyvaus gaminio samprata, naujų produktų kūrimo modeliai, Baltijos regiono šalių kosmetikos pramonė ir vyraujančios tendencijos. Remiantis atlikta mokslinių literatūros šaltinių analize atliktas Estijos, Latvijos ir Lietuvos kosmetikos pramonės įmonių empirinis tyrimas. Darbe pateikiami apklaustų įmonių apibendrinti rezultatai. Remiantis tyrimo metu surinktais rezultatais ir atlikta literatūros šaltinių analize, pateikiamas naujų produktų kūrimo ir įvedimo į rinką modelis bei išvados ir pasiūlymai kosmetikos pramonės įmonėms. Darbą sudaro 7 dalys: įvadas, naujų gaminių kūrimo ir įvedimo į rinką procesų teorinė analizė, Baltijos šalių kosmetikos pramonės analizė, empirinis naujų produktų kūrimo ir įvedimo į rinką procesų tyrimas kosmetikos pramonėje, siūlomas modelis, išvados ir pasiūlymai, literatūros sąrašas. Darbo apimtis – 77 p. teksto be priedų, 31 iliustr., 9 lent., 76 literatūros šaltinių. Atskirai pridedami darbo priedai. In today’s market conditions, manufacturing companies are under great pressure to constantly bring new innovative products to market, however, this is a complex and investment-intensive process. The final master's thesis examines the processes of development and market launch of new products and success factors. The concept of an innovative product, new product development models, the cosmetics industry in the Baltic region and the prevailing trends are reviewed. Based on the scientific literature analysis, an empirical research of Estonian, Latvian, and Lithuanian cosmetics companies was performed. The paper presents the generalized results of the surveyed companies. Based on the results collected during the research and the analysis of the literature, the model of new product development and market launch for the cosmetics industry is presented, as well as conclusions and suggestions. The work consists of 7 parts: introduction, theoretical aspects of new product development and market launch processes, analysis of Baltic region cosmetics industry, empirical research of new product development and market launch processes in cosmetics industry, developed and proposed model, conclusions and recommendations, references. Thesis consists of 77 p. text without appendixes, 31 images, 9 tables and 76 references. Work appendices are attached separately.