Aviacijos sektoriaus individo ir organizacijos vertybių atitikimo įtaka darbuotojų organizaciniam įsipareigojimui
Abstract
Baigiamajame magistro darbe nagrinėjamos organizacinio įsipareigojimo Lietuvos aviacijos sektoriuje problemos, vertybių atitikimo svarba, darbuotojų kaitos klausimai. Išnagrinėti pagrindiniai principai, kuriais remiantis yra grindžiamos darbuotojų organizacinio įsipareigojimo, vertybių atitikimo koncepcijos. Pateikti organizacinio įsipareigojimo apibrėžimai, jo reikšmė darbuotojų ketinimams palikti darbą. Remiantis moksline literatūra ir atliktais tyrimais, sukurtas organizacinio įsipareigojimo, ketinimo palikti organizaciją ir vertybių atitikimo vertinimo instrumentas. Atlikta apklausa parodė, kad organizacinis įsipareigojimas ir vertybių atitikimas yra svarbūs veiksniai, siekiant išlaikyti darbuotoją. Remiantis tyrimo rezultatais, sukurtas organizacinio įsipareigojimo stiprinimo modelis ir pasiūlytos praktinės priemonės, siekiant sumažinti Lietuvos aviacijos sektoriaus darbuotojų ketinimus palikti organizaciją. Darbą sudaro šios dalys: įvadas, teorinė dalis, metodinė dalis, empirinė dalis, išvados ir literatūros sąrašas. Darbo apimtis – 66 p. teksto be priedų, 9 iliustr., 18 lent., 101 bibliografiniai šaltiniai. The master's thesis examines the problems of organizational commitment in the Lithuanian aviation sector, the importance of value congruence, and staff turnover issues. The main principles based on which the concepts of employees' organizational commitment and value congruence were examined. Definitions of organizational commitment and its significance for employees' intentions to leave work are presented in this thesis. Grounded in scientific literature and research, an instrument for assessing organizational commitment, intention to leave the organization and value congruence has been developed. The survey revealed that organizational commitment and value congruence are important factors in retaining an employee. Based on the results of the research, a model for strengthening organizational commitment was developed, and practical measures were proposed to reduce the intentions of Lithuanian aviation staff to leave the organization. The work consists of the following parts: introduction, theoretical part, method’s part, empirical part, conclusions and references. Thesis consists of 66p. of text without appendixes, 9 pictures, 18 tables, 101 bibliographical entries. The appendixes are attached separately.