Show simple item record

dc.contributor.authorMejeras, Gabrielius
dc.date.accessioned2023-09-18T09:12:40Z
dc.date.available2023-09-18T09:12:40Z
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/111130
dc.description.abstractDarbe yra pateikiami benzino (E10), bioetanolio (E85) ir vandenilio dujų, tiekiamų kaip papildomi degalai, eksperimentinių tyrimų rezultatai. Bandymų metu buvo naudojamasi Nissan Qashqai 4 cilindrų HR16DE kibirkštinio uždegimo variklis, valdomas elektroninio bloko MoTeC M800, sūkurinių srovių apkrovos stendas AMX 200/100, slėgio cilindre matavimo įranga, HHO dujų generatorius, išmetamųjų dujų analizatorius, ir kita įranga, paminėta darbe. Naudojant matematinio modeliavimo programą AVL BOOST buvo sudarytas eksperimentinio variklio skaitinis modelis. Eksperimentų metu nustačius degalų sąnaudas, variklio sukimo momentą, naudotų degalų mišinių sudėties ir sąnaudų duomenis nustatyti variklio, veikiančio įvairiais degalais energetiniai rodikliai ir išmatuotos teršalų emisijos. AVL BOOST programa atlikus degimo proceso analizę gauti degimo proceso parametrai: slėgis cilindre, degimo temperatūra ir kiti, leidžiantys suprasti variklio veikimo ypatumus ir paaiškinti energetinių bei ekologinių rodiklių pokyčius keičiant degalų sudėtį. Darbą sudaro šešios dalys: įvadas, literatūros apžvalga, tyrimų metodika, tyrimų rezultatai ir jų apžvalga, išvados, literatūros sąrašas.lit
dc.description.abstractThe results given of experimental studies of gasoline (E10), bioethanol (E85) and hydrogen gas supplied as an additional fuel. During the test Nissan Qashqai 4-cylinder HR16DE spark ignition engine was used and controlled by the MoTeC M800 electronic control unit, an AMX 200/100 current load stand, cylinder pressure measuring equipment, HHO gas generator, exhaust gas analyzer, and other equipment mentioned in the work. A numerical model of the experimental engine constructed using the mathematical modeling program AVL BOOST. After determining the fuel consumption, engine torque, composition and consumption data of the fuel mixtures used during the experiments. Performance and emission of the engine while running on various fuel were determined. Combustion process parameters obtained after AVL BOOST program analysis of: cylinder pressure, combustion temperature and other, which allow us to understand the peculiarities of the engine operation and explain the changes in energy and ecological indicators by changing the fuel composition. The work consist of six parts: introduction, literature review, research methodology, research review and their results, conclusions, references.eng
dc.formatPDF
dc.format.extent63 p.
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.rightsNeprieinamas
dc.source.urihttps://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:63787152/datastreams/MAIN/content
dc.titleVandenilio įtakos variklio rodikliams tyrimas variklį varant benzino ir bioetanolio mišiniais
dc.title.alternativeInvestigation of spark-ignition engine parameters powered by petrol, bioethanol and hydrogen mixtures
dc.typeMagistro darbas / Master thesis
dcterms.references0
dc.type.pubtypeETD_MGR - Magistro darbas / Master thesis
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyTransporto inžinerijos fakultetas / Faculty of Transport Engineering
dc.subject.researchfieldT 003 - Transporto inžinerija / Transport engineering
dc.subject.studydirectionE12 - Transporto inžinerija / Transport engineering
dc.subject.ltbenzinas
dc.subject.ltbioetanolis
dc.subject.ltvandenilis
dc.subject.engasoline
dc.subject.enbioethanol
dc.subject.enhydrogen
dc.identifier.elaba63787152


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record