Vandenilio įtakos variklio rodikliams tyrimas variklį varant benzino ir bioetanolio mišiniais
Author
Mejeras, Gabrielius
Metadata
Show full item recordAbstract
Darbe yra pateikiami benzino (E10), bioetanolio (E85) ir vandenilio dujų, tiekiamų kaip papildomi degalai, eksperimentinių tyrimų rezultatai. Bandymų metu buvo naudojamasi Nissan Qashqai 4 cilindrų HR16DE kibirkštinio uždegimo variklis, valdomas elektroninio bloko MoTeC M800, sūkurinių srovių apkrovos stendas AMX 200/100, slėgio cilindre matavimo įranga, HHO dujų generatorius, išmetamųjų dujų analizatorius, ir kita įranga, paminėta darbe. Naudojant matematinio modeliavimo programą AVL BOOST buvo sudarytas eksperimentinio variklio skaitinis modelis. Eksperimentų metu nustačius degalų sąnaudas, variklio sukimo momentą, naudotų degalų mišinių sudėties ir sąnaudų duomenis nustatyti variklio, veikiančio įvairiais degalais energetiniai rodikliai ir išmatuotos teršalų emisijos. AVL BOOST programa atlikus degimo proceso analizę gauti degimo proceso parametrai: slėgis cilindre, degimo temperatūra ir kiti, leidžiantys suprasti variklio veikimo ypatumus ir paaiškinti energetinių bei ekologinių rodiklių pokyčius keičiant degalų sudėtį. Darbą sudaro šešios dalys: įvadas, literatūros apžvalga, tyrimų metodika, tyrimų rezultatai ir jų apžvalga, išvados, literatūros sąrašas. The results given of experimental studies of gasoline (E10), bioethanol (E85) and hydrogen gas supplied as an additional fuel. During the test Nissan Qashqai 4-cylinder HR16DE spark ignition engine was used and controlled by the MoTeC M800 electronic control unit, an AMX 200/100 current load stand, cylinder pressure measuring equipment, HHO gas generator, exhaust gas analyzer, and other equipment mentioned in the work. A numerical model of the experimental engine constructed using the mathematical modeling program AVL BOOST. After determining the fuel consumption, engine torque, composition and consumption data of the fuel mixtures used during the experiments. Performance and emission of the engine while running on various fuel were determined. Combustion process parameters obtained after AVL BOOST program analysis of: cylinder pressure, combustion temperature and other, which allow us to understand the peculiarities of the engine operation and explain the changes in energy and ecological indicators by changing the fuel composition. The work consist of six parts: introduction, literature review, research methodology, research review and their results, conclusions, references.