Dyzelinių variklių ekologinių sistemų tinkamo funkcionavimo tyrimas
Abstract
Baigiamajame magistro darbe nagrinėjama „Euro 6“ standartą atitinkančių dyzelinių variklių ekologinių sistemų tinkamas funkcionavimas. Dėmesys kreipiamas į jų veikimą esant žemoms oro temperatūroms, kai temperatūra būna žemiau 0 °C. Atlikta literatūros analizė, kurioje apžvelgta, kokie tyrimai yra atlikti šioms „AdBlue“ skystį vartojančioms sistemoms, kokie reikalingi parametrai, kad ši deginių neutralizavimo sistema būtų funkcionuojanti ir veiktų tinkamai. Apžvelgta, kokios yra galimybės mažinti degalų suvartojimą, kaip sutaupyti lėšas, kurios yra išleidžiamos degalams, kokie inžineriniai sprendimai yra priimtini. Praktiniu tyrimu atliktas kenksmingų deginių matavimas stacionariu bei mobiliu metodais. Akcentuotas NOx taršos komponentas, atlikti skaičiavimai, kurie nustatė, ar tiriamasis objektas atitiko „Euro 6“ standarto reikalavimus. Darbą sudaro 3 skyriai: įvadas, mokslinių šaltinių apžvalga, degalų taupymo strategija ir įtaka aplinkai, praktinis tyrimas ir skaičiavimai, išvados. Darbo apimtis: 50 lapų be priedų, 23 paveikslai, 8 lentelės ir 29 bibliografiniai šaltiniai. The final master's thesis examines the proper functioning of ecological systems of diesel engines meeting the "Euro 6" standard. Attention is drawn to their performance in low air temperatures, when the temperature is below 0 °C. A literature analysis was carried out, which reviewed what studies have been carried out for these systems using AdBlue liquid, what parameters are required for this fuel neutralization system to be functional and work properly. The options for reducing fuel consumption, how to save money spent on fuel, and what engineering solutions are acceptable have been reviewed. The measurement of harmful fuels by stationary and mobile methods was carried out in a practical study. The component of NOx pollution was emphasized, calculations were carried out that determined whether the test object met the requirements of the Euro 6 standard. The work consists of 3 chapters: introduction, review of scientific sources, fuel saving strategy and environmental impact, practical research and calculations, conclusions. Volume of work: 50 pages without appendices, 23 figures, 8 tables and 29 bibliographic sources.