Lietuvos valstybės valdomo nekilnojamojo turto 2015–2020 metų analizė ir panaudojimo galimybės
Abstract
Baigiamajame magistro darbe nagrinėjamas Lietuvos valstybės augantis poreikis optimaliai išnaudoti ministerijoms priklausantį valstybinį nekilnojamąjį turtą pasitelkiant centralizuotą valdomo valstybės turto reformą, kuri įgavo pagreitį, ir nors tokios reformos strategija priimta dar 2009 metais, tačiau jos rezultatą tik dabar galimi įvertinti. Tai suteikia darbui aktualų naujumą. Pagrindinės valstybės nekilnojamojo turto valdymo kryptys: centralizuojant valstybės nekilnojamojo turto valdymą, optimizuoti šio turto apimtis, kad valstybė turėtų tik tiek nekilnojamojo turto ploto, kiek jo reikia valstybės funkcijoms vykdyti; valdyti valstybės institucijų ir įstaigų apsirūpinimo nekilnojamuoju turtu poreikį, kuris turi būti pagrįstas ekonominės ir socialinės naudos bei galimų alternatyvų analize; mažinti valstybės nekilnojamojo turto išlaikymo sąnaudas, kurios yra dengiamos mokesčių mokėtojų lėšomis. Darbo tikslas - išanalizuoti Lietuvos valstybės nekilnojamojo turtą ir panaudojimo galimybės 2015-2020 metų laikotarpiu, taikant pirkimų iš išorės ir centralizuoto turto valdymo modelius, bei jų įgyvendinimo bruožus. Darbą sudaro šešios dalys: įvadas, literatūros analizė, Lietuvos valstybės nekilnojamojo turto valdymo būdai, Lietuvos valstybės nekilnojamojo turto pokyčiai, išvados ir pasiūlymai, literatūros sąrašas. Darbo apimtis – 66 p. teksto be priedų, 20 - pav., 56 - bibliografiniai šaltiniai. The master's final thesis examines the growing need of the Lithuanian state to optimally use the state real estate belonging to the ministries with the help of the reform of the centrally managed state property, which has gained momentum and although the strategy of such a reform was adopted back in 2009, its results can only be assessed now. This gives the work a relevant novelty. The main directions of state real estate management: by centralizing state real estate management, optimizing the volume of this property so that the state has only as much real estate area as it needs to perform state functions; to manage the need for real estate acquisition of state institutions and institutions, which must be based on an analysis of economic and social benefits and possible alternatives; to reduce the costs of maintaining state real estate, which are covered by taxpayers' funds. The aim of the work is to analyze the real estate of the state of Lithuania and the possibilities of its use in the period of 2015-2020, applying the models of external procurement and centralized asset management, as well as the features of their implementation. The work consists of six parts: introduction, literature analysis, methods of real estate management of the state of Lithuania, changes in real estate of the state of Lithuania, conclusions and proposals, list of references. The volume of work - 66 p. text without appendices, 20 - illustrations, 56 - bibliographic sources.