Neskėtriojo kabamojo plieno tilto elgsenos analizė
Santrauka
Baigiamajame magistro darbe nagrinėjami simetrinėmis ir asimetrinėmis statinėmis apkrovomis veikiami neskėtrieji kabamieji plieniniai tiltai. Apžvelgiama kabamųjų tiltų konstrukcijų įvairovė, jų skaičiavimo metodikos ir elgsenos ypatybės. Atlikti ir skėtriojo kabamojo tilto skaičiavimai, skirti patikrinti esamos inžinerinės skaičiavimo metodikos tikslumą bei palyginti skėtrųjį ir neskėtrųjį kabamuosius tiltus. Atliekant neskėtriųjų kabamųjų tiltų elgsenos analizę, buvo keičiami tilto kraštinių tarpatramių ilgiai. Pasirinkti kraštinio tarpatramio ilgiai: 30, 35, 40, 45 ir 50 metrų. Kintant kraštinių tarpatramių ilgiams, skaičiuojami vertikalūs standumo sijos poslinkiai, horizontalūs pilono viršaus poslinkiai išilgai tilto ir įrąžos tiltų pagrindiniame lyne bei standumo sijoje. Skaičiavimus sudarė tiltų atvejai tiek be pakylų, tiek su pasirinktomis pakylomis. Atlikus neskėtriųjų kabamųjų tiltų elgsenos analizę, parengta neskėtriojo kabamojo tilto apytikslė inžinerinė skaičiavimo metodika, poslinkiui ir veikiančioms jėgoms skaičiuoti. In the final master‘s thesis, self-anchored suspension steel bridges affected by symmetric and asymmetric static loads analyzed. The variety of suspension bridge constructions, their calculation methodologies and behavioral characteristics reviewed. Calculations of the suspension bridge also performed to check the accuracy of the existing engineering calculation methodology and to compare with self-anchored suspension bridges. During the analysis of the behavior of self-anchored suspension bridges, the lengths of the side spans of the bridge were variable. The chosen side spans lengths: 30, 35, 40, 45 and 50 meters. As the lengths of the side spans were changed, the vertical displacements of the stiffening beam, the horizontal displacements of the top of the pylon along the bridge and the forces in the main cable of the bridges and in the stiffening beam calculated. The calculations consisted of cases of bridges both without slopes and with selected slopes. After the analysis of the behavior of self-anchored suspension bridges, an approximate engineering calculation methodology for the self-anchored suspension bridge was prepared for calculating displacement increase and acting forces.