Avaringumo rodiklių analizė Vilniaus miesto senamiesčio kilpinio eismo gatvėse
Santrauka
Baigiamajame magistro darbe siekama nustatyti, kaip pasikeitė eismo sauga Vilniaus miesto senamiestyje įvedus kilpinį eismo organizavimą. Nagrinėjami Lietuvos ir kitų šalių miestų centruose taikomi eismo ribojimai, apžvelgiama kilpinio eismo gatvių infrastruktūra. Baigiamojo darbo tikslas – atlikti sisteminę eismo įvykių analizę Vilniaus miesto senamiesčio kilpinio eismo gatvėse ir įvertinti kilpinio eismo organizavimo įtaką eismo saugai. Tikslui pasiekti nagrinėjami 2016–2022 m. įskaitinių eismo įvykių duomenys bei 2019 m. ir 2022 m. eismo intensyvumo srautų duomenys. Taip pat nustatytos avaringos vietos, susiformavusios įvedus kilpinį eismo organizavimą, ir remiantis ekspertų nuomone pasiūlytos inžinerinės eismo saugumo priemonės eismo saugai avaringose vietose pagerinti. Darbo pabaigoje pateikiamos išvados ir rekomendacijos. Baigiamąjį magistro darbą sudaro įvadas, literatūros analizė, tyrimų ir gautų rezultatų aprašymas, išvados ir rekomendacijos bei 4 priedai. Darbo apimtis – 79 puslapiai, 24 paveikslai, 15 lentelių. Rašant magistro darbą remtasi 36 literatūros šaltiniais. The aim of this master thesis is to determine how traffic safety in the Old Town of Vilnius has changed since the implementation of the loop traffic organisation. The thesis examines traffic restrictions in city centres in Lithuania and other countries, and provides an overview of loop street infrastructure. The aim of the master thesis is to carry out a systematic analysis of road accidents in the loop streets of the Old Town of Vilnius and to assess the impact of loop traffic management on road safety. To achieve the aim of the thesis, data on counts of traffic accidents for the period 2016-2022, as well as data on traffic volume flows for 2019 and 2022 are analysed. The thesis also identifies the concentrated location of road accident created by the introduction of loop traffic management and, based on expert opinion, proposes engineering traffic safety measures to improve traffic safety at these locations. In the end conclusion and recommendations are presented. The master’s thesis consists of an introduction, literature analysis, description of the studies and results obtained, conclusions and recommendations, and 4 appendices. The thesis is presented in 79 pages, 24 figures, 15 tables and is based on 36 literature sources.