Neardomųjų kontrolės metodų taikymas pažeidimų paieškai orlaivio komponente, pagamintame iš kompozitinių medžiagų
Abstract
Baigiamajame darbe yra aprašytas ATR 72 orlaivio užsparnio apatinės apsiuvos dalies tyrimas. Išnagrinėti neardomosios kontrolės būdai, orlaivio komponentai, kompozitinių komponentų defektų rūšys, įranga defektams aptikti, techninis orlaivių priežiūros atlikimas bei žmogiškasis veiksnys aviacijos srityje. Pastebėtas atvejis, kai orlaivių gamintojai identiškam defektui aptikti nurodo taikyti skirtingus metodus. Tyrimo objektui imituoti pažeidimai ir atliktas tyrimas trimis skirtingais neardomosios kontrolės inspektavimo būdais, atlikti skaičiavimai baigtinių elementų metodu Ansys programa. Suformuluotos išvados ir pateikti pasiūlymai. Darbą sudaro 6 dalys: įvadas, literatūros analizė, tyrimo metodų analizė, tiriamoji dalis, išvados ir pasiūlymai, literatūros sąrašas. Darbo apimtis – 60 p. teksto be priedų, 56 iliustracijos, 8 lentelės. The final thesis presents ATR 72 aircraft flap lower skin research. The literature analysis provides information about non-destructive testing methods, aircraft components, components made of composite materials, types of defects, equipment for defect detection, aircraft maintenance and human factor in aviation industry. A case has been observed when aircraft manufacturers require to use different methods on an identical defect. Damages have been performed on the investigated object and research has been done in three non-destructive testing methods, calculations have been performed using finite element method with Ansys program. Conclusions and improvement suggestions have been provided. Thesis consists of 6 parts: introduction, literature analysis, analysis of research methods, research part, conclusions and improvement suggestions, list of literature. Thesis consist of: 60 p. text without appendixes, 56 pictures, 8 tables.