Dangos pralaidumą vandeniui užtikrinančių asfalto mišinių funkcinių savybių tyrimas
Santrauka
Iškrintant dideliam kritulių kiekiui, esamos vandens surinkimo sistemos dažnai nebeužtikrina reikalingo vandens nuvedimo, todėl tikslinga vandenį nuo kelio dangos paviršiaus pašalinti įrengiant vandeniui pralaidžias dangas. Siekiant užtikrinti šių dangų pralaidumą vandeniui svarbu jas tinkamai suprojektuoti – taikyti tam tikras funkcines savybes. Šiame baigiamajame magistro darbe siekiama nustatyti asfalto mišinių funkcinių savybių ribines sąlygas, užtikrinančias asfalto dangų pralaidumą vandeniui. Šiam tikslui pasiekti darbe analizuojami Lietuvoje ir kitose šalyse taikomų vandeniui pralaidžių kelio dangų, išskiriant jų savybes, taikymo sritis, privalumus ir trūkumus bei visos dangos konstrukcijos projektavimo principus. Apžvelgiama į kitų šalių patirtis taikant vandeniui pralaidžių asfalto dangų funkcionavimą ir priežiūrą. Taip pat remiantis kitų mokslininkų atliktais tyrimais teoriniu lygmeniu nustatytos funkcinių savybių ribinės sąlygos, užtikrinančios asfalto dangos pralaidumą vandeniui. Atliekamas eksperimentinis tyrimas vandeniui pralaidžių asfalto dangų ir jų mišinių funkcinių savybių ribinėms sąlygoms nustatymui. Eksperimentinio tyrimo rezultatų analize patikslintos teoriniu lygmeniu nustatytos funkcinių savybių ribinės sąlygos, užtikrinančios asfalto dangų pralaidumą vandeniui bei suformuluotos išvados ir rekomendacijos dėl vandeniui pralaidžių asfalto dangų projektavimo ir taikymo. Darbo apimtis: 95 puslapiai teksto be priedų, 37 paveikslai, 28 lentelės, 93 literatūros šaltiniai. When heavy rainfall occurs, existing water collection systems often no longer provide the necessary drainage, thus it is advisable to drain excess water from the road surface by installing permeable pavements. To ensure permeability, permeable pavements must be properly designed with specific performance characteristics. This master thesis aims to determine the boundary conditions for the performance properties of permeable asphalt mixtures. To achieve this goal, the thesis analyses the permeable pavements used in Lithuania and other countries, highlighting their properties, applications, advantages and disadvantages, and the design principles of the pavement structure. In addition, the functionality and maintenance of permeable asphalt pavements in other countries are examined. Based on studies conducted by other researchers, at the theoretical level, the boundary conditions for the performance characteristics of the permeable asphalt pavement are reviewed. An experimental study is carried out to determine the boundary conditions for the performance characteristics of permeable asphalt pavements and mixtures thereof. The results of the experimental study are analysed to further define the theoretical boundary conditions for the performance characteristics of asphalt pavements, ensuring their permeability, and to form conclusions and recommendations for the design and application of permeable asphalt pavements. Thesis consists of: 95 pages without appendixes, 37 figures, 28 tables, 93 references.