Kompiuterizuotos eismo valdymo ir kontrolės sistemos algoritmų tyrimas
Abstract
Baigiamajame magistro darbe aptariamos problemos, su kuriomis Lietuvoje susiduriama modernizuojant geležinkelio ruožus ir diegiant kompiuterizuotas geležinkelių eismo valdymo sistemas. Iškeliama pritaikomumo problema – užsienio gamintojų sistemų pritaikymo pagal Lietuvoje galiojančius teisės aktus ir reikalavimus. Kartu su užsienio mokslininkų darbais apžvelgiami ir Lietuvoje galiojantys reikalavimai tokiai sistemai, kuriais remiantis suformuluojami pagrindiniai veikimo algoritmai. Pagal šiuos algoritmus sudaromas nesudėtingos, tačiau kompiuterizuota eismo valdymo ir kontrolės sistema pagrįstos geležinkelio stoties imitacinis modelis, panaudojant spalvotuosius Petri tinklus. Sudarytas modelis pritaikomas pagrindinio eismą stotyje aprašančio dokumento – maršrutų lentelės analizei ir konfliktinių eismo situacijų paieškai. Išnagrinėjus gautus rezultatus, pateikiamos baigiamojo darbo išvados ir tokio patikrinimo algoritmo pritaikymo galimybės Lietuvos geležinkeliuose. Darbą sudaro 9 dalys: įvadas, literatūros šaltinių apžvalga, darbo tikslo ir uždavinių formulavimas, bendrųjų funkcinių reikalavimų susisteminimas, funkcinių algoritmų sudarymas, Rokų stoties spalvotųjų Petri tinklų modelis, maršrutų lentelės konfliktų paieškos algoritmo eksperimentiniai rezultatai, išvados ir pasiūlymai, literatūros sąrašas. Final Master‘s thesis concentrates on the problems, encountered in Lithuania while modernising railway tracks and installing computerised railway traffic control systems. The problem of adaptability is elevated – systems of foreign producers must be adopted and modified to comply with the Lithuanian legislation and requirements. Together with the works of foreign scientists, valid requirements in Lithuania are being analyzed. This analysis provides the basics to formulate the main functional algorithms. According to these algorithms, a model of relatively simple station is created using colored Petri nets. This model is being used to analyze the main train movement describing document – route table and to search for possible conflicts in this route table. After the evaluation of results, conclusions are made and possibilities of usage of such an algorithm are being proposed. Thesis consists of 9 parts: preface, analysis of literature, formulation of objectives and tasks, overview of common requirements, creation of functional algorithms, Petri net model for Rokai station, experimental results for route table conflict analysis algorithm, conclusions and proposals, list of bibliographic sources.