Lengvojo automobilio pakabos elementų modeliavimas
Abstract
Baigiamajame magistro darbe išanalizuoti skirtingi automobilių pakabų tipai ir jų konstrukcijos. Naudojantis moksline literatūra, apžvelgti pakabos elementų projektavimo, modeliavimo ir optimizavimo principai. Tyrimui pasirinktos automobilių prototipų „Peugeot 406“ ir BMW 3 skersinės plieninės svirtys. Atlikta išsami pakabos elementų metalo lydinių cheminė analizė optinės emisijos metodu bei atliktas metalų kietumo bandymas Šoro metodu. Išsiaiškintos pasirinktų detalių lydinių mechaninės ir fizikinės savybės. Pagal gautus analizės rezultatus pasirinkti konkretūs plieno ir aliuminio lydiniai. Išanalizuotos ir apskaičiuotos pasirinktų automobilių pakabas veikiančios išilginės greitėjimo, stabdymo bei skersinės jėgos. Naudojantis programiniu paketu „SolidWorks 2009“ sukurti pakabos svirčių erdviniai modeliai. Atliktas svirčių modeliavimas veikiant išorinėms jėgoms. Nustatyti ir palyginti pavojingi įtempiai, veikiantys vienodos formos plieninėse ir aliumininėse svirtyse bei skirtingų profilių plieninėse ir aliumininėse svirtyse. Atliktas svirčių su pakeista forma modeliavimas, siekiant įsitikinti, kad įtempiai pavojinguose taškuose sumažėjo dėl detalės formos pakitimo. Darbo apimtis – 82 psl. teksto be priedų, 76 iliustracijos, 13 lentelių, 24 bibliografiniai šaltiniai. Atskirai pridedami darbo priedai. Constructions and different suspension types of cars have been analysed in final Master degree thesis. Using science literature there were reviewed design, modeling and optimization principles of suspension elements. For research there were chosen “Peugeot 406” and BMW 3 transverse steel arms. There was made a detailed chemical analysis of suspension elements by using optical emission method and there was made metal hardness test by Shore method. Clarified mechanical and physical properties of chosen parts alloys. What is more, there were analysed and calculated longitudinal acceleration, braking and lateral cornering forces which act on chosen car suspensions. By using program “SolidWorks 2009” there were made CAD models. Also there was made simulation of suspension arms when the external loads act. There was determined and compared values of dangerous stresses of same shape steel and aliuminium arms and different profile steel and aliuminium arms. Furthermore, there was made simulation of changed form arms to ensure that stress in dangerous points decreased because of shape change in part. Thesis consists of 82 p. of text without appendixes, 76 pictures, 13 tables, 24 bibliographical entries. Appendixes included.