Brauno dujų panaudojimas aliejumi veikiančiame dyzeliniame variklyje
Santrauka
Didėjant naftinės kilmės degalų kainoms nuolat ieškoma, kaip pagerinti vidaus degimo variklio ekologines ir energines charakteristikas. Pagrindiniai teršalai, kuriuos išmeta naftinės kilmės degalus naudojantys varikliai, yra CO, NOx, dūmingumas ir CO2, todėl jų sumažinimas yra viena iš pagrindinių problemų. Taip pat ieškoma, kaip sumažinti degalų sąnaudas. Darbe yra pateikta Brauno dujų panaudojimo, kaip papildomos degalų rūšies dyzeliniame variklyje, kuris naudoja aliejų, skaitiniai bei natūriniai tyrimų rezultatai. Panaudojus skaitinį bandymą buvo simuliuojami ir vėliau natūriniais bandymais patikslinti šie energiniai ir ekologiniai rodikliai ir jų priklausomybės nuo Brauno dujų: lyginamosios degalų sąnaudos, oro pertekliaus koeficientas, naudingumo koeficientas, azoto oksidų kiekis, anglies monoksidas bei dūmingumas. Bandymų metu nustatyta, jog Brauno dujų tiekimas į dyzelinį variklį, dirbantį aliejumi, duoda teigiamus energinius ir ekologinius rezultatus. Darbą sudaro 6 dalys: įvadas, literatūros apžvalga, bandymų metodika, bandymų rezultatai, išvados, literatūros sąrašas. Darbo apimtis: 53 p. be priedų, 25 iliustracijos, 12 lentelių. Atskirai pridedami darbo priedai – skaitiniais bei natūriniais bandymais gauti rezultatai. Increasing price of petroleum fuel motivates to improve internal combustion engine ecological and energetical characteristics. Main pollution, emitted by oil based engines, are CO, NOx, smoke level and CO2. This is the reason why reduction of these elements is one of the main issues. As well searching how to reduce fuel consumption. The author analyses Brown gas use as additional fuel in diesel engine witch uses vegetable oil as fuel, matematical experiment and test researches. Engine was simulated using matematical experiment then in real experiment checked energetical ant ecological indicators: comparative fuel consumption, air-fuel ratio, engine efficiency ratio, amount of NOx, amount of CO and smoke level. The result of experiment shows, when using Brown gas, in diesel engine witch uses vegetable oil, gives positive energetical and ecological results. Work consists of six parts: introduction, the analysis of literature, method of experiments, the results of experiments, conclutions, the literature list. Work volume – 53 page without additions, 25 illiustrations, 12 tables. Additions to work – the received results of mathematical and real experiment.