Sklandytuvo sparno tvirtinimo mazgų atsparumo nuovargiui analizė ir modeliavimas baigtiniais elementais
Abstract
Baigiamajame darbe nagrinėjamos kompozitinių medžiagų nuovargio modeliavimo baigtiniais elementais galimybės. Penkiuose darbo skyriuose apžvelgtos kompozitinių medžiagų (stiklo ir anglies pluoštų) charakteristikos, gamybos procesai, ypatybės nuovargio atžvilgiu. Pateikti reikalavimai sklandytuvams iš kompozitinių medžiagų sertifikuoti. Apskaičiuotos sparno tvirtinimo mazgus veikiančios apkrovos, sudarytas plokščias lonžerono šakės modelis iš baigtinių elementų. Nustatytos konstrukcijos zonos, kuriose dėl veikiančių įtempių gali atsirasti nuovarginiai pažeidimai. The possibilities of composite materials’ fatigue modeling using finite elements are considered in this final work. Composite materials’ (glass and carbon fiber) characteristics, manufacturing process and fatigue properties are reviewed in five chapters of the work. Also certification requirements for gliders of composite materials are presented; loads on glider wing hinge points are evaluated. 2D finite element model of the root section of the wing spar is designed to estimate the stress distribution over the structure and make predictions of the fatigue damage.