Dviratininkų stuburo dinaminio modelio tyrimas
Santrauka
Baigiamajame magistro darbe nagrinėjamos dviratininko stuburą veikiančios apkrovos važiuojant skirtingais greičiais, slėgiais padangose ir skirtingomis dangomis. Eksperimentu nustatytos dviratininko stuburą veikiančios apkrovos, naudojamos juosmeninės dalies slankstelių kampiniams ir linijiniams poslinkiams įvertinti sėdint skirtingose padėtyse. Poslinkiai tiriami d‘Alambero principu sudarius dešimties laisvės laipsnių dinaminį modelį. Eksperimentinių duomenų apdorojimas ir dinaminio modelio analizė atliekami skaitmeniniais metodais. Apskaičiuoti didžiausi ir mažiausi dviratininko juosmens slankstelių linijiniai ir kampiniai poslinkiai vienas kito atžvilgiu, kai veikia skirtingos apkrovos. Nustatytos papildomos apkrovos tarp slankstelių, sukeliamos kampinių poslinkių. Paaiškinta sėdėsenos įtaka nugaros tiesiamųjų raumenų nuovargiui. In the master thesis collected bicyclists spine loads depend on different wheeling modes: tires pressures, speeds, surfaces. Experimental loads used to describe linear and angular diplacement of two adjacent vertebras bodies in different bicyclist sitting position. Displacement investigation performed by d‘Alambert principle created 10 degrees of freedom dynamical model. Dynamical model anlyzed and eksperimental data processed by digital methods. Maximum and minimum angular and linear displacement calculated between two adjacent vertebras in different wheeling and sitting modes. Additional force between vertebras determined in saggital plane during the biggest angular displacement. Sitting position influence on spine extensor muscles explaned.