Pleišto griovelio įtaka veleno poliniam inercijos momentui
Abstract
Velenais mechanikos inžinerijoje laikomi strypai veikiami tik vienos vidinės jėgos - sukimo momento. Transporto, aviacijos ir mechanikos inžinerijoje norint perduoti sukimo momentą nuo veleno skriemulio stebulei arba atvirkščiai naudojami sujungimai pleištu, išdrožomis, presuojant, klijuojant, kaiščiuojant ir kt. Tačiau kiekvienas iš šių sujungimų (gal išskyrus presavimą ir klijavimą) veleną silpnina, nes apdirbant mechaniškai plienas šalinamas ir atsiranda įtempių koncentratoriai. Straipsnyje nagrinėjama atsirandančios pleištavietės įtaka veleno geometrijos pasikeitimui ir stiprumo sumažėjimui. Shafts in mechanical engineering are subjected to only one internal force - torque. In transport, aerospace and mechanical engineering, key, splines, pressing, gluing, etc. connections are used to transmit torque from the shaft pulley to the hub. However, each of these joints (perhaps with the exception of pressing and gluing) weakens the shaft as machining removes the steel and creates stress concentrators. The article investigate the influence of the keyseat to geometry and the decrease of strength.