• Lietuvių
    • English
  • Lietuvių 
    • Lietuvių
    • English
  • Prisijungti
Peržiūrėti įrašą 
  •   DSpace pagrindinis
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Moksliniai ir apžvalginiai straipsniai / Research and Review Articles
  • Straipsniai Web of Science ir/ar Scopus referuojamuose leidiniuose / Articles in Web of Science and/or Scopus indexed sources
  • Peržiūrėti įrašą
  •   DSpace pagrindinis
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Moksliniai ir apžvalginiai straipsniai / Research and Review Articles
  • Straipsniai Web of Science ir/ar Scopus referuojamuose leidiniuose / Articles in Web of Science and/or Scopus indexed sources
  • Peržiūrėti įrašą
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Online museums segmentation with structured data: The case of the Canary Island’s online marketplace

Thumbnail
Peržiūrėti/Atidaryti
jtaer-16-00151.pdf (641.1Kb)
Data
2021
Autorius
Diaz-Meneses, Gonzalo
Estupiñán Ojeda, Miriam
Vilkaitė-Vaitonė, Neringa
Metaduomenys
Rodyti detalų aprašą
Santrauka
This paper’s primary objective is to segment the online marketplace of the Canary Islands’ museums by using different conversion funnel metrics. Little systematic research exists on digital user behaviour, and much less is known about how to segment cultural users with structured data from manually extracted and SEO software sources. With this aim in mind, we built a database with data related to the different phases of the conversion funnel of the museums to segment this online museum marketplace. In the findings, not only do we acknowledge the existence of different segments, but we also provide insight into the user’s digital behaviour by considering different metrics from the different phases of the conversion model process (awareness, consideration, conversion and loyalty). The originality of this paper is multifold. Firstly, it estimates the potential optimisation of these websites to improve the digital marketing implemented by the museum sector of the Canary Islands. Secondly, it sheds light on what benchmarking tactics and statistics procedures can be followed to carry out a non-hierarchical segmentation with standardised and comparable data. Thirdly, it contributes to the literature of digital marketing by eclectically combining the conversion funnel model, benchmarking techniques and non-hierarchical segmentation procedures.
Paskelbimo data (metai)
2021
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/111923
Kolekcijos
  • Straipsniai Web of Science ir/ar Scopus referuojamuose leidiniuose / Articles in Web of Science and/or Scopus indexed sources [7946]

 

 

Naršyti

Visame DSpaceRinkiniai ir kolekcijosPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijosŠi kolekcijaPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijos

Asmeninė paskyra

PrisijungtiRegistruotis