• Lietuvių
    • English
  • Lietuvių 
    • Lietuvių
    • English
  • Prisijungti
Peržiūrėti įrašą 
  •   DSpace pagrindinis
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Moksliniai ir apžvalginiai straipsniai / Research and Review Articles
  • Straipsniai Web of Science ir/ar Scopus referuojamuose leidiniuose / Articles in Web of Science and/or Scopus indexed sources
  • Peržiūrėti įrašą
  •   DSpace pagrindinis
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Moksliniai ir apžvalginiai straipsniai / Research and Review Articles
  • Straipsniai Web of Science ir/ar Scopus referuojamuose leidiniuose / Articles in Web of Science and/or Scopus indexed sources
  • Peržiūrėti įrašą
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Challenges of market definition and price discrimination in preparing strategy of negotiations

Thumbnail
Data
2022
Autorius
Peleckis, Kęstutis
Peleckienė, Valentina
Leonavičienė, Edita
Metaduomenys
Rodyti detalų aprašą
Santrauka
The extent of competition in the market affects the balance of bargaining power of market participants. When price discrimination is low, it increases consumer welfare - that is, if the price does not correspond to the evaluation of each product by the consumer, then discrimination allows for additional consumers to buy the product at a price, which is lower than the one they would have liked to pay for it. This often results in negative consequences for both buyers and suppliers. The aim of the article is to analyse the existing theory and practice of negotiation strategy in a complex way, at different levels of competition, to reveal possibilities to develop and implement negotiating strategies, taking into account the problems of price discrimination. The article deals with the problem - there are not enough tools in the negotiation theory to help develop negotiation strategies with different levels of competition and price discrimination problems. The paper analyses the mathematical model of oligopoly. This model explores the feasibility and effectiveness of negotiation strategy preparation in the face of distorted market competition.
Paskelbimo data (metai)
2022
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/112668
Kolekcijos
  • Straipsniai Web of Science ir/ar Scopus referuojamuose leidiniuose / Articles in Web of Science and/or Scopus indexed sources [7946]

 

 

Naršyti

Visame DSpaceRinkiniai ir kolekcijosPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijosŠi kolekcijaPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijos

Asmeninė paskyra

PrisijungtiRegistruotis