• Lietuvių
    • English
  • Lietuvių 
    • Lietuvių
    • English
  • Prisijungti
Peržiūrėti įrašą 
  •   DSpace pagrindinis
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Moksliniai ir apžvalginiai straipsniai / Research and Review Articles
  • Straipsniai Web of Science ir/ar Scopus referuojamuose leidiniuose / Articles in Web of Science and/or Scopus indexed sources
  • Peržiūrėti įrašą
  •   DSpace pagrindinis
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Moksliniai ir apžvalginiai straipsniai / Research and Review Articles
  • Straipsniai Web of Science ir/ar Scopus referuojamuose leidiniuose / Articles in Web of Science and/or Scopus indexed sources
  • Peržiūrėti įrašą
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Opportunities, quality factors, and required changes during the pandemic based on higher education leaders’ perspective

Thumbnail
Peržiūrėti/Atidaryti
sustainability-14-01933-v2.pdf (1.998Mb)
Data
2022
Autorius
Dagienė, Valentina
Jasutė, Eglė
Navickienė, Vida
Butkienė, Rita
Gudonienė, Daina
Metaduomenys
Rodyti detalų aprašą
Santrauka
The pandemic period in education brought many challenges to all organizations. The activities of the higher educational institutions are being affected and the situation can last for a longer time. Under these circumstances, it is important to shift to online learning and improve educational processes through all organizational levels. The organizations had to assure appropriate distance or remote learning process by identifying their opportunities, meeting challenges, and identifying the sustainable quality factors for remote or distance learning. This study aimed to map and test the factors that influence online learning success in the pandemic situation in higher education in one of the European Union countries, Lithuania. Factors analyzed and presented in the paper are the quality of institutions and services, infrastructure and system quality, quality of courses and information, and online learning environment. Data were collected through surveys by distributing questionnaires and interviews. Authors are providing the main criteria for successful education based on administrative positions and design makers of the educational organizations. The article summarizes the interviews of 15 respondents from the three Lithuanian higher education institutions and how their informants met changes, opportunities, and identified quality factors addressed to the successful learning and teaching process during a pandemic period.
Paskelbimo data (metai)
2022
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/112695
Kolekcijos
  • Straipsniai Web of Science ir/ar Scopus referuojamuose leidiniuose / Articles in Web of Science and/or Scopus indexed sources [7946]

 

 

Naršyti

Visame DSpaceRinkiniai ir kolekcijosPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijosŠi kolekcijaPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijos

Asmeninė paskyra

PrisijungtiRegistruotis