Asfalto dangos konstrukcijų projektavimo modeliu sumodeliuota dangos konstrukcija ir jos taikymo technologinis procesas
Abstract
Išradimas susijęs su statybos pramone, konkrečiai su kelių tiesimu. Pateikiama asfalto dangos konstrukcija, kuri taikoma dinamiškos transporto apkrovos ir besikeičiančio klimato sąlygomis ir kuriai keliami griežtesni patvarumo reikalavimai. Išradimo tikslas - naudojant asfalto dangos projektavimo modelį ViaStructura suprojektuoti kelio dangos konstrukciją ir technologinį jos pritaikymo procesą. Dangos konstrukcijų ir dalinių sluoksnių modelyje atsižvelgiama į transporto priemonių ašių apkrovas ir oro temperatūros poveikį. Asfalto dangos konstrukcija, susidedanti iš asfalto dėvimojo sluoksnio, asfalto surišto sluoksnio, asfalto pagrindo sluoksnio ir nesurištų mineralinių medžiagų sluoksnio, išsiskiria tuo, kad sluoksnių storiai buvo optimizuoti atsižvelgiant į medžiagų mechanines savybes, transporto priemonės ašies apkrovą ir dangos konstrukciją, Ilgaamžiškumas buvo patikrintas individualaus dizaino modeliu ViaStructura, atsižvelgiant į temperatūros ir apkrovų spektrų efektus. The invention belongs to the field of construction industry, in particular road design. Specifically, this invention provides asphalt pavement structure, which is applied under conditions of dynamic transport loading and changing climate, and to which enhanced requirements of durability are set. The aim of invention - by using asphalt pavement design model ViaStructura to design road pavement structure and technological process for its application. The model of pavement structural layers and partial layers shall take into account the total effect of the `group`s of vehicle axle loads and air temperature. Asphalt pavement structure, consisting of asphalt wearing layer, asphalt binder layer, asphalt base layer and unbound mineral material layers, is distinguished by the fact that thicknesses of the layers were optimized based on mechanical properties of materials and vehicle axle load of, and pavement structure durability was checked by an individual-design model ViaStructura taking into account temperature and load spectra effects.