dc.contributor.author | Sarpalius, Domininkas | |
dc.contributor.author | Grubliauskas, Raimondas | |
dc.date.accessioned | 2023-09-18T16:19:52Z | |
dc.date.available | 2023-09-18T16:19:52Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.issn | 2029-7157 | |
dc.identifier.uri | https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/113251 | |
dc.description.abstract | Railway noise is growing a global problem and the low height barrier may be the future for reducing noise from railways. Railroads are usually designed in cities, near buildings. Every day, in the European Union, some 12 million people are exposed to railway noise. Long term noise exposure can increase human health problems. At a lower level it may cause lower concentration at work, harder relaxation at home or even in the nature. In the worst cases, noise pollution may contribute to serious health issues including hearing damage, hypertension, headache and insomnia. Low height barriers may have high efficiency, but distance between source and barrier should always be the same. This type of barrier has a limited perspective of usage, one of the best situations – near railways. High barriers usually cover the view, and their installation has a large cost. But there are more disadvantages to high walls: they effect reflection sunlight, and frequently high barriers (which are 5 metres or more) may provoke claustrophobia in drivers while they are passing through. Low height barriers never cover the view, they have half the cost of installation, and may be constructed in a variety of shapes: such as Y, T, pearl, cylindrical, and arrows. The use of low-height barriers involves 50% less investment than high barriers. Low-height barriers effectively contain noise levels, with an effectiveness of 4 dB for a 1-metre barrier and 8 dB for a 2-metres barrier. | eng |
dc.description.abstract | Šiuo metu geležinkelių keliamas triukšmas tampa pasauline problema, todėl ateityje geležinkelių keliamam triukšmui mažinti gali būti įrengiami alternatyvūs mažo aukščio barjerai. Geležinkeliai paprastai projektuojami miestuose šalia pastatų. Kiekvieną dieną tik Europos Sąjungoje geležinkelių triukšmas veikia apie 12 mln. žmonių. Ilgalaikis triukšmo poveikis gali pagilinti žmonių sveikatos problemas. Geriausiu atveju jis gali sumažinti koncentraciją darbe, apsunkinti poilsį namuose ar net gamtoje. Blogiausiais atvejais žmonės gali patirti didelių sveikatos problemų, tokių kaip klausos pažeidimai, hipertenzija, galvos skausmas, nemiga, taip pat yra ir daugiau ligų, kurias gali sukelti triukšmas. Nedidelio aukščio barjerai gali būti labai veiksmingi, tačiau atstumas tarp triukšmo šaltinio ir barjero visada turi būti toks pat. Šio tipo barjerų naudojimo perspektyva ribota, viena iš geriausių situacijų – šalia geležinkelių. Aukšti barjerai paprastai uždengia vaizdą, o jų įrengimas brangiai kainuoja. Tačiau yra ir daugiau aukštų barjerų trūkumų: jie turi tam tikrą poveikį saulės atspindžiui nuo užtvaros ir dažnai labai aukštos užtvaros (t. y. apie 6 m ir daugiau) sukelia vairuotojams klaustrofobinių emocijų, kai jie važiuoja tarp šių barjerų. Mažo aukščio barjerai niekada neužstoja vaizdo, jų įrengimo kaina perpus mažesnė, be to, jie gali būti įvairių formų: pasvirę Y, T, perlo, cilindro, rodyklės formos. Įrengus mažo aukščio barjerą, galima sumažinti geležinkelio triukšmo sklaidą į aplinką. Mažo aukščio barjerai veiksmingai sulaiko triukšmo lygį: 1 m barjero efektyvumas – 3 dB, 2 m barjero – 8 dB. | lit |
dc.format | PDF | |
dc.format.extent | p. 5-11 | |
dc.format.medium | tekstas / txt | |
dc.language.iso | eng | |
dc.relation.isreferencedby | Index Copernicus | |
dc.title | Application of low height noise barriers to reduce railway noise | |
dc.title.alternative | Nedidelio aukščio triukšmo barjerų naudojimas geležinkelio keliamam triukšmui mažinti | |
dc.type | Straipsnis konferencijos darbų leidinyje kitoje DB / Paper in conference publication in other DB | |
dcterms.accessRights | Šis straipsnis yra atvirosios prieigos straipsnis, turintis Kūrybinių bendrijų (Creative Commons) licenciją (CC BY 4.0), kuri leidžia neribotą straipsnio ar jo dalių panaudą su privaloma sąlyga nurodyti autorių ir pirminį šaltinį. | |
dcterms.license | Creative Commons – Attribution – 4.0 International | |
dcterms.references | 9 | |
dc.type.pubtype | P1c - Straipsnis konferencijos darbų leidinyje kitoje DB / Article in conference proceedings in other DB | |
dc.contributor.institution | Vilniaus Gedimino technikos universitetas | |
dc.contributor.faculty | Aplinkos inžinerijos fakultetas / Faculty of Environmental Engineering | |
dc.subject.researchfield | T 004 - Aplinkos inžinerija / Environmental engineering | |
dc.subject.studydirection | E03 - Aplinkos inžinerija / Environmental engineering | |
dc.subject.vgtuprioritizedfields | AE0202 - Aplinkos apsaugos technologijos / Environmental protection technologies | |
dc.subject.ltspecializations | L102 - Energetika ir tvari aplinka / Energy and a sustainable environment | |
dc.subject.lt | geležinkeliai | |
dc.subject.lt | triukšmas | |
dc.subject.lt | barjeras | |
dc.subject.lt | mažo aukščio barjeras | |
dc.subject.lt | modeliavimas | |
dc.subject.en | railways | |
dc.subject.en | noise | |
dc.subject.en | barrier | |
dc.subject.en | low height modelling | |
dcterms.sourcetitle | Aplinkos apsaugos inžinerija : 25-iosios Lietuvos jaunųjų mokslininkų konferencijos „Mokslas – Lietuvos ateitis“ straipsnių rinkinys, 2022 m. kovo 18 d. = Environmental protection engineering : proceedings of the 25th conference for junior researchers "Science – future of Lithuania", 18 March 2022, Vilnius, Lithuania | |
dc.publisher.name | Vilniaus Gedimino technikos universitetas | |
dc.publisher.city | Vilnius | |
dc.identifier.doi | 10.3846/aainz.2022.001 | |
dc.identifier.elaba | 135285737 | |