Slėginio uždegimo variklio rodiklių analizė naudojant įvairių biodegalų mišinius ir keičiant išmetamųjų dujų recirkuliacijos intensyvumą
Peržiūrėti/ Atidaryti
Data
2022Autorius
Mačiulis, Dovydas
Rimkus, Alfredas
Matijošius, Jonas
Metaduomenys
Rodyti detalų aprašąSantrauka
Straipsnyje analizuojamas vidaus degimo variklio veikimas, naudojant įvairius hidrinto augalinio aliejaus (angl. Hydrotreated Vegetable Oils – HVO) ir biobutanolio mišinius, išmetamųjų dujų recirkuliacijos (angl. Exhaust Gas Recirculation – EGR) poveikis nepilno degimo produktų (CO, CH), azoto oksidų (NOx ), šiltnamio efektą sukeliančių dujų (CO2 ) ir dūmingumo emisijai. Eksperimentinio tyrimo metu, keičiant EGR intensyvumą, ieškota optimalaus biodegalų mišinio, kuris išlaikytų aukštą variklio veikimo šiluminį efektyvumą ir sumažintų kenksmingų medžiagų išsiskyrimą. Nustatyta, kad varikliui veikiant 80 proc. HVO ir 20 proc. biobutanolio mišiniu, kai EGR 0,20, pasiekiamas reikšmingas NOx koncentracijos mažėjimas, nedaug kinta dūmingumas ir kitų teršalų emisija. Pasirinkus biodegalų mišinį ir įvertinus degalų gyvavimo ciklą, galima teigti, kad CO2 emisija mažėja. The paper analyzes the performance of an internal combustion engine using various blends of hydrotreated vegetable oil and biobutanol and the effect of exhaust gas recirculation on the emissions of incomplete combustion products (CO, CH), nitrogen oxides (NOx ), greenhouse gases (CO2 ) and smoke. During the experimental study, by changing the intensity of EGR, the most optimal biofuel mixture was searched for, which would maintain high thermal efficiency of engine operation and reduce the emission of harmful substances. Running the engine on a mixture of 80% HVO and 20% biobutanol at an EGR of 0,20 was found to achieve significant reductions in NOx with little change in smoke and other pollutant emissions. In the case of the biofuel mixture, after evaluating the life cycle of the fuel, it can be stated that the CO2 emission decreases significantly.