Kelio paviršiaus nustatymo tyrimas
Data
2022Autorius
Surblys, Vytenis
Pilipuitis, Donatas
Navikas, Deividas
Kaikaris, Petras
Metaduomenys
Rodyti detalų aprašąSantrauka
Kelio paviršiaus lygumas yra labai svarbus veiksnys saugiam eismui užtikrinti. Išanalizavus kelio paviršių ir dangos kokybę, galima ne tik pagerinti saugumą keliuose, bet ir sumažinti automobilių važiavimo išlaidas. Išmanieji telefonai yra neatsiejami įrenginiai mūsų gyvenime, o juose integruoti akcelerometrai, giroskopai ir globalios padėties nustatymo sistemos (angl. GPS – Global positioning system) jutikliai gali būti panaudoti kelio paviršiui nustatyti. Šio darbo tikslas – panaudojus išmaniajame telefone esantį akcelerometrą, nustatyti kelio paviršių. Darbe pateiktas „Matlab Simulink“ programine įranga sukurtas ketvirčio automobilio modelis, imituojantis judantį ratą per vertikalius atsitiktinio dydžio nelygumus. Siekiant patikrinti teorinį modelį, atlikti realūs eksperimentiniai bandymai miesto gatvėse. Atsitiktiniu būdu pasirinktos septynios skirtingos atkarpos, o rezultatai prilyginami skirtingoms kelio lygumo klasėms pagal ISO 8606 standartą. The smoothness of the road surface is a very important factor for ensuring safe traffic. Knowing the quality of the road surface and pavement can not only improve road safety, but also reduce the cost of driving cars. Smartphones have become integral devices in our lives, with built-in accelerometers, gyroscopes and GPS sensors that can be used to determine road surfaces. The aim of this work is to determine the road surface by using the accelerometer in the smartphone. The paper presents a model of a quarter-car model that simulates a moving wheel through vertical random-variable excitations created by Matlab Simulink software. In order to verify the theoretical model, experimental tests were carried out in the real streets of Vilnius. Seven different sections are selected and the results are compared to different road classes according to the ISO 8606 standard.