Avionikos ir kartografijos srities įmonės „X“ reklamos tekstų terminijos analizė
Data
2022Autorius
Petrėtienė, Angelika
Šalkevičiūtė, Goda
Grašienė, Jolita
Metaduomenys
Rodyti detalų aprašąSantrauka
Straipsnyje aptariama avionikos ir kartografijos srities įmonės „X“, teikiančios matavimo ir skenavimo paslaugas, prekiaujančios bepiločiais orlaiviais, geodeziniais prietaisais ir susijusiais priedais, reklamos tekstų terminija. Leidinių, kuriuose įvairiais aspektais nagrinėjama reklamos kalba, esama nemažai. Iš lietuvių autorių išsamiai reklamos teksto ypatybes savo knygose aptarė Župerka (2008), Smetonienė (2009). Šia tematika parašyta ir nemažai straipsnių. Kalbėdami apie reklamos stilių, įvairūs autoriai pabrėžia, kad jis yra artimiausias publicistiniam, tačiau būdingos ir kitų funkcinių stilių, tarp jų ir mokslinio, ypatybės. Būtent mokslinio stiliaus ypatybės išsamiausiai yra aptariamos per specialybės kalbos paskaitas siekiant suformuoti studentų rašymo moksliniu stiliumi įgūdžius. Mokslinių tekstų leksikos pagrindas – terminai. Straipsnyje pasirinkta panagrinėti reklamos tekstų terminus kilmės, sandaros ir kalbos taisyklingumo aspektais. This study examines the terminology used in the advertising texts provided by the avionics and cartography company “X”. The company offers various measuring and scanning solutions, sells unmanned aerial vehicles, surveying instruments and associated accessories. There are numerous publications that analyze different aspects of advertising language. Among the Lithuanian linguistic scholars, Župerka (2008) and Smetonienė (2009) extensively discussed advertising text characteristics in their books. A multitude of articles have been written on this topic as well. When it comes to identifying the hallmarks of the advertising writing style, various authors emphasize its similarity to the publicist style; nevertheless, it also possesses features that describe other functional styles, such as the scientific style. Namely, the distinctive features of the scientific style are discussed in greatest detail during the lectures of specific purpose language in an effort to shape and improve students’ scientific writing skills. Terminology is the basis of scientific texts’ lexicon. Therefore, this article examines the terminology used in advertising texts, its origin, structure and linguistic correctness.