• Lietuvių
    • English
  • English 
    • Lietuvių
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Moksliniai ir apžvalginiai straipsniai / Research and Review Articles
  • Straipsniai kituose recenzuojamuose leidiniuose / Articles in other peer-reviewed sources
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Moksliniai ir apžvalginiai straipsniai / Research and Review Articles
  • Straipsniai kituose recenzuojamuose leidiniuose / Articles in other peer-reviewed sources
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A model for the creation of scripted sequences for serious game applications

Thumbnail
Date
2023
Author
Dapšys, Liudvikas
Metadata
Show full item record
Abstract
This article presents a method for presenting information in an interactive application, using a method that video games use to create narrative – scripted sequences – while following the principles of instructional design. A model for creating such sequences is also presented, inspired by a similar model for adventure video games. Five adventure video games were analysed to create this model. The created application has several advantages over real-life presentations: 1) the user does not physically have to appear at the location of the presentation, 2) the user can stop and start the presentation at a convenient time, and 3) the application may be more engaging than a recording of a real-life presentation.
 
Straipsnyje pristatomas informacijos pateikimo būdas interaktyvioje kompiuterinėje programoje, taikant metodą kompiuteriniuose žaidimuose perteikti naratyvui – scenarijaus įvykių sekoms, laikantis mokymo dizaino principų. Pristatomas tokių sekų kūrimo modelis, įkvėptas panašaus kompiuterinių žaidimų nuotykių žanro modelio. Naujam modeliui sukurti buvo išanalizuoti penki nuotykių žanro kompiuteriniai žaidimai. Sukurta programa turi keletą pranašumų, palyginti su gyvais pristatymais: 1) vartotojas fiziškai neprivalo pasirodyti pristatymo vietoje; 2) vartotojas gali sustabdyti ir pradėti pristatymą patogiu laiku; 3) programa gali būti patrauklesnė nei realaus pristatymo įrašas.
 
Issue date (year)
2023
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/115167
Collections
  • Straipsniai kituose recenzuojamuose leidiniuose / Articles in other peer-reviewed sources [8559]

 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specializationThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specialization

My Account

LoginRegister