Human resources management in the public sector: development priorities under conditions of interantionalization
Santrauka
Human resources system is concurrent with establishment of new quality since the aim of the latter is to create an integrated and manageable system of network of central and local government human resources and to ensure expansion of the system as well as action programmes related to it. The main factor determining of government innovation and success of the development is the ability to design and implement long-term strategies based on human resources. Striving for solution to complex problems in Central and Eastern European countries, the main focus should be laid on improvement of state structures efficiency, government bodies stability and increment of professionalism and accountability of human resources in state institutions. The aim of this publication is to assess the tendencies of the development of human resources potential in the public sector in Central and Eastern Europe and present methodologically grounded proposals for system enhancement, creating right preconditions for increase of public service efficiency and enhance national capacity for competitiveness in global market by using contemporary human resources management system development. Abundance of methodologies for creation and realization of human resources system shows, that there is more than one approach to the creation and further development of human resources system in the public sector. Choosing the most rational variant is not easy, however, Lithuania’s experience suggests, that it is always possible to choose and adapt the most suitable method. Žmogiškųjų išteklių sistema yra neatsiejama nuo naujos kokybės paieškos, nes jos tikslas yra sukurti integruotą ir gerai valdomą centrinės ir vietinės valdžios žmogiškųjų išteklių sistemą, užtikrinti jos plėtrą ir su ja susijusių programų įgyvendinimą. Pagrindinis veiksnys, lemiantis sistemos plėtros sėkmę ir valdymo inovacijas yra gebėjimas parengti ir įgyvendinti ilgalaikes žmogiškųjų išteklių tobulinimo strategijas. Siekiant išspręsti Centrinės ir Rytų Europos šalyse egzistuojančias sudėtingas žmogiškųjų išteklių vadybos viešajame sektoriuje problemas pagrindinis dėmesys turėtų būti skiriamas valstybės struktūrų efektyvumui, valdymo institucijų stabilumui ir augančiam viešojo sektoriaus institucijų žmogiškųjų išteklių profesionalumui ir jų atskaitomybei. Publikacijos tikslas yra įvertinti žmogiškųjų išteklių potencialo tobulinimo tendencijas Centrinės ir Rytų Europos šalių viešajame sektoriuje ir pateikti metodologiškai pagrįstus pasiūlymus sistemos plėtrai. Kartu siekiama sukurti tinkamas prielaidas viešųjų paslaugų efektyvumui didinti, jų racionaliam pajėgumui pasaulinėje rinkoje stiprinti, panaudojant išplėtotą šiuolaikinę þmogiškųjų išteklių sistemą. Žmogiškųjų išteklių sistemos kūrimo ir įgyvendinimo metodologijų gausa rodo, kad nėra vieno pilnai priimtino ir tinkamo požiūrio rengiant ir tobulinant viešojo sektoriaus žmogiškųjų išteklių sistemą. Parinkti labiausiai tinkamą variantą nėra lengva, tačiau Lietuvos patirtis rodo, kad visuomet galima pasirinkti ir pritaikyti tinkamiausią iš jų.