• Lietuvių
    • English
  • Lietuvių 
    • Lietuvių
    • English
  • Prisijungti
Peržiūrėti įrašą 
  •   DSpace pagrindinis
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Moksliniai ir apžvalginiai straipsniai / Research and Review Articles
  • Straipsniai Web of Science ir/ar Scopus referuojamuose leidiniuose / Articles in Web of Science and/or Scopus indexed sources
  • Peržiūrėti įrašą
  •   DSpace pagrindinis
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Moksliniai ir apžvalginiai straipsniai / Research and Review Articles
  • Straipsniai Web of Science ir/ar Scopus referuojamuose leidiniuose / Articles in Web of Science and/or Scopus indexed sources
  • Peržiūrėti įrašą
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Gestalt principles governed fitness function for genetic pythagorean neutrosophic WASPAS game scene generation

Thumbnail
Peržiūrėti/Atidaryti
5475.pdf (1.750Mb)
Data
2023
Autorius
Petrovas, Aurimas
Baušys, Romualdas
Zavadskas, Edmundas Kazimieras
Metaduomenys
Rodyti detalų aprašą
Santrauka
The maintenance of visual appeal and coherence in the procedural game scene generation is still a difficult problem. Traditional procedural game scene generation algorithms produce samples that show a noticeable resemblance to each other. The proposed algorithm allows us to add diverse game object compositions and increase creativity value in that way. Result diversity is formed by the proposed genetic algorithm modification and MCDM method based on the fitness function. Video game immersion is reached by aesthetic game element pattern composition, and one of the solutions for this issue is to apply automated aesthetic modelling of the generated game levels. In this research, the construction of fitness function was extended by the modelling of aesthetic principles, which were reverse-engineered from Gestalt principles. All rules were implemented by construction of a focal function with a square zone for each matrix cell of the single game scene. Five types of Gestalt rules were modelled and combined into a Pythagorean neutrosophic WASPAS method and the final score calculation algorithm was proposed. The proposed approach to generating game scenes strikes a balance between functionality and aesthetics to provide players with an engaging and immersive gaming experience.
Paskelbimo data (metai)
2023
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/115478
Kolekcijos
  • Straipsniai Web of Science ir/ar Scopus referuojamuose leidiniuose / Articles in Web of Science and/or Scopus indexed sources [7946]

 

 

Naršyti

Visame DSpaceRinkiniai ir kolekcijosPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijosŠi kolekcijaPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijos

Asmeninė paskyra

PrisijungtiRegistruotis