• Lietuvių
    • English
  • Lietuvių 
    • Lietuvių
    • English
  • Prisijungti
Peržiūrėti įrašą 
  •   DSpace pagrindinis
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Moksliniai ir apžvalginiai straipsniai / Research and Review Articles
  • Straipsniai kituose recenzuojamuose leidiniuose / Articles in other peer-reviewed sources
  • Peržiūrėti įrašą
  •   DSpace pagrindinis
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Moksliniai ir apžvalginiai straipsniai / Research and Review Articles
  • Straipsniai kituose recenzuojamuose leidiniuose / Articles in other peer-reviewed sources
  • Peržiūrėti įrašą
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The impact of social networks on supply chain management: Case studies of the food, fashion, and cosmetics industries

Thumbnail
Peržiūrėti/Atidaryti
The Impact of Social Networks on Supply Chain Management.pdf (299.1Kb)
Data
2023
Autorius
Radavičiūtė, Gabrielė
Meidutė-Kavaliauskienė, Ieva
Metaduomenys
Rodyti detalų aprašą
Santrauka
As the world has faced changes due to the pandemic and war in Ukraine, social networks are gaining growing importance in global supply chain management. In the article, the authors analyze the impact of social networks on global supply chains and identify the negative and positive factors of social media for supply chains. The conducted analysis of the literature, media, and social networks revealed dual effects of social media, such as the phenomenon of "cancel culture", and "buycott". However, it is worth noting that there were noticed to be more negative than positive effects on the business supply chain. First, the insufficient risk assessment of social networks can cause negative consequences for businesses, including damaged reputation, discontinued production and supply of a product or a brand, financial losses, fines, shareholder dissatisfaction, and other damages. Second, social networks not only provide opportunities to promote business products but also directly contribute to increasing brand and business success. Furthermore, the authors argue that there is an additional positive effect on public and social awareness. Although the paper analyzes various international companies and industries (food, fashion, cosmetics, etc.), this research can create some value for other industries as well.
Paskelbimo data (metai)
2023
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/116038
Kolekcijos
  • Straipsniai kituose recenzuojamuose leidiniuose / Articles in other peer-reviewed sources [8559]

 

 

Naršyti

Visame DSpaceRinkiniai ir kolekcijosPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijosŠi kolekcijaPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijos

Asmeninė paskyra

PrisijungtiRegistruotis