Rodyti trumpą aprašą

dc.contributor.authorStasiulis, Nerijus
dc.date.accessioned2023-09-18T16:41:32Z
dc.date.available2023-09-18T16:41:32Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn0868-7692
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/116043
dc.description.abstractStraipsnyje aptariamas „juslumo“ terminas, remiantis Heideggerio fenomenologija. Teigiama, kad juslumo ir proto filosofinė opozicija, kylanti iš Descartes‘o ir galiausiai dar iš graikų, yra demontuojama Heideggerio tekstuose (Destruktion), „sugrįžtant“ prie fenomenologinio filosofijos pradžios konteksto. Jame nesama proto ir juslumo skirties. Esama skirties tarp „įribinto“ ir „beribio“ esinio – tai, rekonstruojant fenomenologiškai, reiškia eigentlich ir uneigentlich Dasein atvėrimo būdus, kurių analitika pateikiama Būtyje ir laike, taip pat šį veikalą suformavusiuose ir jį papildančiuose graikų fenomenologinei analizei skirtuose tekstuose. Filosofinė orientacija į fenomeninį esinio švytėjimą (būties atvėrimą) yra kas kita nei juslumo ir proto (juslumo ir antjuslumo) opozicijos įsteigimas.lit
dc.description.abstractThe article presents a discussion of the term „sensory” based on Heidegger's phenomenology. It is argued that the philosophical opposition between sense perception and reason, which derives from Descartes and ultimately from the Greeks, is dismantled (Destruction) in Heidegger's texts and a "return" to the phenomenological context of the beginnings of philosophy occurs. There is no distinction between reason and sense perception. There is a distinction between 'limited' and 'boundless' being, which, when reconstructed phenomenologically, means the eigentlich and uneigentlich ways of opening up Dasein, the analytics of which are presented in Being and Time, as well as in the texts on phenomenological analysis of the Greeks that have shaped and complemented this work. The philosophical orientation towards the phenomenal radiance of being (the opening of Being) is different from the establishment of the opposition of senses and reason (sensory-suprasensory).eng
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 37-45
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.relation.isreferencedbyArts & Humanities Citation Index (Web of Science)
dc.relation.isreferencedbyScopus
dc.relation.isreferencedbyThe Philosopher's Index
dc.source.urihttp://www.litlogos.eu/L115/Logos_115_037_045_Stasiulis.pdf
dc.titleApie juslumo filosofinę sampratą
dc.title.alternativeOn the philosophical notion of the sensory
dc.typeStraipsnis Web of Science DB / Article in Web of Science DB
dcterms.accessRightsThis is an Open Access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution Licence, which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original author and source are credited.
dcterms.licenseCreative Commons – Attribution – 4.0 International
dcterms.references19
dc.type.pubtypeS1 - Straipsnis Web of Science DB / Web of Science DB article
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyKūrybinių industrijų fakultetas / Faculty of Creative Industries
dc.subject.researchfieldH 001 - Filosofija / Philosophy
dc.subject.vgtuprioritizedfieldsEV04 - Komunikacijos valdymas įtraukioje ir kūrybingoje visuomenėje / Communication management in inclusive and creative society
dc.subject.ltspecializationsL103 - Įtrauki ir kūrybinga visuomenė / Inclusive and creative society
dc.subject.ltesmas
dc.subject.ltfenomenas
dc.subject.ltHeideggeris
dc.subject.ltjuslumas
dc.subject.ltstruktūra
dc.subject.enessencing
dc.subject.enHeidegger
dc.subject.enphenomenon
dc.subject.enstructure
dc.subject.enthe sensory
dcterms.sourcetitleLogos
dc.description.issueNr. 115
dc.publisher.nameVO "Logos"
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doi001028516000004
dc.identifier.doi10.24101/logos.2023.27
dc.identifier.elaba173722374


Šio įrašo failai

FailaiDydisFormatasPeržiūra

Su šiuo įrašu susijusių failų nėra.

Šis įrašas yra šioje (-se) kolekcijoje (-ose)

Rodyti trumpą aprašą