dc.contributor.author | Anisimovas, Mindaugas | |
dc.contributor.author | Jasiūnienė, Vilma | |
dc.date.accessioned | 2023-09-18T16:42:34Z | |
dc.date.available | 2023-09-18T16:42:34Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.issn | 2029-7149 | |
dc.identifier.other | (BIS)VGT02-000032400 | |
dc.identifier.uri | https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/116215 | |
dc.description.abstract | Pėstieji yra vieni iš pažeidžiamiausių ir mažiausiai apsaugotų eismo dalyvių. Atsi žvelgiant į tai, 2011 – 2012 metais Valstybinės reikšmės krašto keliuose pradėtos diegti iškiliosios pėsčiųjų perėjos, todėl atsirado būtinybė apibrėžti šios pri emonės efektyvumą. Vienas iš būdų įgyvendinti šį tikslą - panaudoti Lietuvoje dar netaikytą galim ybių santykio teoriją. Tyrimo metu naudota plačiai paplitusi „prieš - po“ metodika, tačiau norint pašalinti vyraujančių tenden c ijų poveikį, jai buvo pritaikyta galimybių santykio teoriją. Šiam tikslui pasiekti buvo sudarytos palyginamoji ir tiriamoji grupės. Tiriamajai grupei sudaryti buvo atrinkta keturiasdešimt r uožų ir sankryžų, kuriuose 2011 – 2012 metais įrengtos iškiliosios pėsčiųjų perėjos. Palygin a mąją grupę sudarė 20 kelių ruožų ir sankryžų. Skaičiavimai parodė, kad įrengus iškiliąją pėsčiųjų perėją įs kaitinių eismo įvykių skaičius sumažėjo net 25 % [0,74; 1,07] . Be to, atlikus atskirą įvykių, įvykusių sankryžose ir kelių ruožuose, analizę pastebėta, kad iškiliosios pėsčiųjų perėjos sankryžose eismo įvykių skaičių, kurių metu sužeidžiami eismo dalyviai sumažina 29 % [0,63; 0,86] . Net 34 iš 40 tiesiuose ruožuose i r sankryžose ši saugumo priemonė turėjo teigiamą naudą eismo saugumo gerinimui. Iš šio tyrimo galima daryti išvadą, kad iškiliųjų pėsčiųjų perėjų įrengimas turi teigiamą poveikį eismo saugumui. Ateities tyrimai turėtų išnagrinėti poveikio skirtumą, kuris b uvo rastas tarp kelio ruožų ir sankryžų. | lit |
dc.description.abstract | Pedestrians is the most vulnerable road users and speed is a main risk factor, which increases both the chance and the severity of the crash. In order to work to a better traffic safety in 2011-2012, the Goverment began to install the elevated pedestrian crossings. For this it was important to know efectivness of this measure. One way to achieve this goal – use in Lithuania still not applied Odds Ratio theory. Current study examines the effectiveness of this measure, through the application of a comparison group before - after study to account for general trend effects in road safety. 40 road sections and crossins were included in research group. The comparison group consisted of 20 road sections and crossings. A stronger effect was found for the crashes with serious injuries and fatalities, which showed a decrease of 25 % [0,74; 1,07]. Separate analyses between crashes at intersections and at road sections showed a higher effectiveness at intersections. From this study can be concluded elevated pedestrian crossings do have a favorable effect on traffic safety, especially on the severe crashes. Future research should examine the cause for the difference that was found in the effect between road sections and intersections. | eng |
dc.format.extent | p. 1-6 | |
dc.format.medium | tekstas / txt | |
dc.language.iso | lit | |
dc.source.uri | http://jmk.msk.vgtu.lt/index.php/jmkcig/2016/paper/viewFile/24/22 | |
dc.subject | SD04 - Tvarus statinių gyvavimo ciklas / Sustainable lifecycle of the buildings | |
dc.title | Galimybių santykio teorijos pritaikymas iškiliųjų pėsčiųjų perėjų efektyvumo tyrime | |
dc.title.alternative | Odds-Ratio study in elevated pedestrian crossings efficiency research | |
dc.type | Straipsnis recenzuotame konferencijos darbų leidinyje / Paper published in peer-reviewed conference publication | |
dcterms.references | 8 | |
dc.type.pubtype | P1d - Straipsnis recenzuotame konferencijos darbų leidinyje / Article published in peer-reviewed conference proceedings | |
dc.contributor.institution | Vilniaus Gedimino technikos universitetas | |
dc.contributor.faculty | Aplinkos inžinerijos fakultetas / Faculty of Environmental Engineering | |
dc.subject.researchfield | T 002 - Statybos inžinerija / Construction and engineering | |
dc.subject.ltspecializations | L104 - Nauji gamybos procesai, medžiagos ir technologijos / New production processes, materials and technologies | |
dc.subject.lt | Efektyvumo nustatymas | |
dc.subject.lt | Eismo saugumo gerinimas | |
dc.subject.lt | Galimybių santykio teorija | |
dc.subject.lt | Iškiliosios pėsčiųjų perėjos | |
dc.subject.lt | „Prieš-po“ metodika | |
dc.subject.en | Before-after evaluation | |
dc.subject.en | Crashes | |
dc.subject.en | Elevated pede strian crossings | |
dc.subject.en | Traffic safety | |
dcterms.sourcetitle | 19-osios Lietuvos jaunujų mokslininkų konferencijos „Mokslas – Lietuvos ateitis“ teminė konferencija "Civilinė inžinerija ir geodezija", 2016 m. kovo 25 d. Vilnius : [straipsnių rinkinys] = Proceedings of the 19th conference for junior researchers „Science – Future of Lithuania“ „Civil engineering and geodesy“, 25 March, 2016, Vilnius, Lithuania | |
dc.publisher.name | VGTU | |
dc.publisher.city | Vilnius | |
dc.identifier.elaba | 18151119 | |