• Lietuvių
    • English
  • English 
    • Lietuvių
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Moksliniai ir apžvalginiai straipsniai / Research and Review Articles
  • Straipsniai kituose recenzuojamuose leidiniuose / Articles in other peer-reviewed sources
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Moksliniai ir apžvalginiai straipsniai / Research and Review Articles
  • Straipsniai kituose recenzuojamuose leidiniuose / Articles in other peer-reviewed sources
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Statistiniai-tikimybiniai modeliai valdant transporto priemonių parką

Thumbnail
Date
1995
Author
Baublys, Adolfas
Metadata
Show full item record
Abstract
Vienas iš esminių faktorių trikdančių normalią vežimo eigą yra nepakankamas transporto priemonių patikimumas (ypač didėjant eksploatacijos laikui) ir jų avarijos dėl įvairių priežasčių. Šio faktoriaus esmė ta, kad esant visiškai normalioms aplinkos sąlygoms, vykstant vežimų procesui, atsitiktiniais laiko tarpais iš rikiuotės išeina atskiri transporto priemonių vienetai. Šios transporto priemonės gali būti suremontuotos per laiką tp , kurį laikysime atsitiktiniu dydžiu su atitinkamu pasiskirstymo dėsniu. Šiame straipsnyje panagrinėsime kaip įvertinti šį dydį, nustatyti transporto priemonių naudingo laiko nuostolius; čia bus kalbama apie automobilių transporto priemones (bet šie modeliai gali būti taikomi ir kitų rūšių transporto priemonėms).
 
Somme algorithms to forecast damaged vehicle repair time, time losses for lack of drivers, and various accidental hindrances during goods handling were proposed using methods of mathematical statistics and probability theory. The paper presents: 1) Prosessing results of the flow of vehicles coming out of order; 2) Evaluation of the statistical characteristics of vehicles coming out of order; 3) The stochastic model for the estimation of average number of vehicle repairs per time period; 4 ) The stochastic model for determination of desirable vehicle productivity; 5) The stochastic model for short-term estimiting of vehicle operation time losses; 6) The algorithm for a vehicle repair time forcasting. Samples for cheking the reliability of the propesed algorithmas are presented.
 
Issue date (year)
1995
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/116746
Collections
  • Straipsniai kituose recenzuojamuose leidiniuose / Articles in other peer-reviewed sources [8559]

 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specializationThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specialization

My Account

LoginRegister