Kibirkštinio uždegimo variklio veikimo rodiklių gerinimas naudojant biodegalus ir vandenilį
Abstract
Straipsnyje pateikti automobilio Honda Civic su kibirkštinio uždegimo varikliu D14A3 energetinių ir ekologinių rodiklių tyrimo rezultatai varikliui veikiant benzinu A98 bei biodegalais E85 ir papildomai tiekiant vandenilio (H2) dujas. Dujos gaminamos elektrolizės būdu iš vandens ir į variklio įsiurbimo kolektorių tiekiamas H2 ir O2 (HHO) dujų mišinys. Tyrimas atliktas automobiliui važiuojant pastoviu 50 km/h greičiu ir varikliui veikiant liesu mišiniu. HHO dujos pagerina mišinio degimą ir sumažina nepilnai sudegusių angliavandenilių koncentraciją deginiuose, bet padidina azoto oksidų emisiją. Variklio energetinis efektyvumas išauga iki 2 % benziną pakeitus E85 degalais ir tiekiant 1,5 l/min HHO dujų. Paper presents the research results of efficient and ecological indicators of Honda Civic vehicle spark ignition engine D14A3 which was using petrol A98, biofuels E85 and additionally supplied hydrogen gas. H2 gas was produced by electrolysis from water. The O2 and H2 (HHO) gas mixture was supplied into engine intake manifold. Research was performed when vehicle was running at constant 50 km/h speed and engine was working with lean fuel mixture. HHO gas improve mixture combustion and reduce hydrocarbons concentration in exhaust gases, but it increases nitrous oxide emission. Engine efficiency increases by 2% when petrol is replaced by E85 fuel and additionally 1.5 l/min of HHO gas is supplied.