• Lietuvių
    • English
  • English 
    • Lietuvių
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Moksliniai ir apžvalginiai straipsniai / Research and Review Articles
  • Straipsniai Web of Science ir/ar Scopus referuojamuose leidiniuose / Articles in Web of Science and/or Scopus indexed sources
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Moksliniai ir apžvalginiai straipsniai / Research and Review Articles
  • Straipsniai Web of Science ir/ar Scopus referuojamuose leidiniuose / Articles in Web of Science and/or Scopus indexed sources
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A method for automatic image rectification and stitching for vehicle yaw marks trajectory estimation

Thumbnail
Date
2016
Author
Žuraulis, Vidas
Matuzevičius, Dalius
Serackis, Artūras
Metadata
Show full item record
Abstract
The aim of this study has been to propose a new method for automatic rectification and stitching of the images taken on the accident site. The proposed method does not require any measurements to be performed on the accident site and thus it is frsjebalaee of measurement errors. The experimental investigation was performed in order to compare the vehicle trajectory estimation according to the yaw marks in the stitched image and the trajectory, reconstructed using the GPS data. The overall mean error of the trajectory reconstruction, produced by the method proposed in this paper was 0.086 m. It was only 0.18% comparing to the whole trajectory length.
 
Pagrindinis šio tyrimo tikslas buvo pasiūlyti naują automatinio vaizdų iš eismo įvykio vietos atstatymo ir sujungimo metodą. Pasiūlytas metodas nereikalauja jokių eismo įvykio vietos matavimų, todėl nėra priklausoma nuo matavimo paklaidų. Kad palyginti automobilio trajektoriją, gautą pagal apjungtus padangų šoninio slydimo pėdsakų vaizdus, su perskaičiuota trajektorija iš GPS jutiklio buvo atliktas eksperimentinis tyrimas. Naudojant straipsnyje pristatytą metodą gauta vidutinė 0,086 m atkurtos trajektorijos paklaida ir tai sudaro vos 0,18 % nuo viso trajektorijos ilgio.
 
Issue date (year)
2016
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/117182
Collections
  • Straipsniai Web of Science ir/ar Scopus referuojamuose leidiniuose / Articles in Web of Science and/or Scopus indexed sources [7946]

 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specializationThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specialization

My Account

LoginRegister