Show simple item record

dc.contributor.authorBrukštutė, Grėtė
dc.date.accessioned2023-09-18T16:52:40Z
dc.date.available2023-09-18T16:52:40Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1648-3979
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/117449
dc.description.abstractStraipsnyje pristatoma mokyklinių pastatų raida, kuriai didelę įtaką darė tam tikros ugdymo paradigmos principai ir skleidžiamos naujos švietimo idėjos. Tyrimas yra tarpdalykinis, nes keliamas klausimas, kaip fizinė ugdymo aplinka atitinka ugdymo koncepciją. Tokio tyrimo, kai analizuojamas ugdymo pobūdis ir architektūrinė erdvė, svarba ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje tampa akivaizdi keičiantis ugdymo koncepcijoms, kai esami pastatai pertvarkomi atsižvelgiant į pakitusius poreikius, o naujų architektūrinių švietimo objektų statoma labai mažai. Straipsnyje pateikiama laikotarpio iki 1940 metų Lietuvos mokyklų architektūros ir ugdymo nuostatų raidos bei sąsajų apžvalga platesniame kontekste, svarbi tolesniam tyrimui, siekiant išsiaiškinti, ar besikeičiantys švietimo uždaviniai, mokymo metodai keitė ir mokyklų pastatus.lit
dc.description.abstractThis paper presents development of school buildings influenced by certain principles of educational paradigm and new educational ideas. The research is interdisciplinary, as it questions how physical education environment complies with the concept of education. Importance of study, which involves analysis of the educational nature and the architectural space is evident not only in Lithuania but also in the whole world at the moment of change of the educational nature, when the existing buildings are renewed according to the changed needs, and new educational architectural objects are built rarely. This article covers a review of period until the year 1940 of Lithuanian schools architecture and educational provisions in a wider context, necessary for further studies to find out whether the changing educational tasks and teaching methods have changed the school buildings.eng
dc.format.extentp. 191-210
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.relation.isreferencedbyIndex Copernicus
dc.subjectSD01 - Architektūra, urbanistika, kraštovaizdžio architektūra, teritorijų planavimas / Architecture, urban planning, landscape architecture and regional planning
dc.titleMokyklinių pastatų raida ir ugdymo paradigmų kaita nuo XVI a. iki sovietmečio Lietuvoje
dc.title.alternativeDevelopment of school buildings and education paradigm change from the 16th century to sovietism in Lithuania
dc.typeStraipsnis kitoje DB / Article in other DB
dcterms.accessRightsPatvirtinta 2017-02-23 Aida Gališanskienė
dcterms.references40
dc.type.pubtypeS3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyArchitektūros fakultetas / Faculty of Architecture
dc.subject.researchfieldH 003 - Menotyra / Art studies
dc.subject.ltspecializationsL103 - Įtrauki ir kūrybinga visuomenė / Inclusive and creative society
dc.subject.ltMokyklų pastatai
dc.subject.ltšvietimas
dc.subject.ltarchitektūra
dc.subject.ltugdymo paradigma
dc.subject.enSchool buildings
dc.subject.eneducation
dc.subject.enarchitecture
dc.subject.eneducation paradigm
dcterms.sourcetitleMokslo ir tikėjimo dialogai. Tiltai. Priedas: mokslo darbai
dc.description.issueNr. 1(46)
dc.publisher.nameKlaipėdos universiteto leidykla
dc.publisher.cityKlaipėda
dc.identifier.elaba20278697


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record