Fotografija: tarp teorijos ir praktikos
Abstract
Aptariamos fotografijos (kaip savitos matymo praktikos) lauką struktūruojančios opozicijos: objektyvumas vs. subjektyvumas, meniškumas vs. dokumentiškumas. Formuluojami praktiniai klausimai, su kuriais šiandien susiduria humanitarinių ir socialinių mokslų atstovai, savo atliekamuose tyrimuose atsigręžiantys į fotografavimo praktiką. Apžvelgiant šiuolaikines fotografijos tendencijas, susijusias su fototechnologijų prieinamumu, nagrinėjama fotografijos kaip komunikacijos samprata, neutralizuojanti moderniam mąstymui būdingą subjekto–objekto priešpriešą. The oppositions crucial for the structural understanding of the field of photography are examined: objectivity vs. subjectivity, artwork vs. document. Photography is de- fined as a field of the practice of seeing and thinking. Investigating the tendencies of contemporary photography, it is argued that the popularity and availability of photocameras transforms the very field of photography. As a case, street photography and the phenomenon of street style blogs are examined.