• Lietuvių
    • English
  • Lietuvių 
    • Lietuvių
    • English
  • Prisijungti
Peržiūrėti įrašą 
  •   DSpace pagrindinis
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Moksliniai ir apžvalginiai straipsniai / Research and Review Articles
  • Straipsniai kituose recenzuojamuose leidiniuose / Articles in other peer-reviewed sources
  • Peržiūrėti įrašą
  •   DSpace pagrindinis
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Moksliniai ir apžvalginiai straipsniai / Research and Review Articles
  • Straipsniai kituose recenzuojamuose leidiniuose / Articles in other peer-reviewed sources
  • Peržiūrėti įrašą
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Autoriaus ir teksto santykis: Kierkegaardo kūryba psichoanalitiniu žvilgsniu

Thumbnail
Data
2016
Autorius
Juzefovič, Agnieška
Metaduomenys
Rodyti detalų aprašą
Santrauka
The paper provide psychoanalytical interpretation of Kierkegaard’s creativity, is focused on psychological background his philosophy and deals with the topic of its influence on the author’s writing style and relation with his own text. Negation, aphorisms, metaphors, and irony occupy an important place in Kierkegaard’s philosophical works and help to unveil limits of language, allow the author to change his point of view, be unattached to any particular idea, and fill the texts with the flavour of inner polemic. Such language style was influenced by Kierkegaard’s biography and invites the reader to the direct dialogue, which tends to search for own answer, awake watchfulness and may lead to the “existential turn”. The question of pseudonyms is essential in Kierkegaard’s writings and most of his philosophical works were written under various pseudonyms. Each of them represents a different point of view and values. With the help of pseudonyms Kierkegaard shows that essential things (existential truth, real fight) cannot be communicated directly; he shows that any text is mystification and any author is a liar; creates the distance between both himself and the reader as well as himself and the text; tends to learn himself from his own texts and to overpass his anxiety and psychological problems.
Paskelbimo data (metai)
2016
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/118485
Kolekcijos
  • Straipsniai kituose recenzuojamuose leidiniuose / Articles in other peer-reviewed sources [8559]

 

 

Naršyti

Visame DSpaceRinkiniai ir kolekcijosPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijosŠi kolekcijaPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijos

Asmeninė paskyra

PrisijungtiRegistruotis