Elektromobilių pakrovimo tinklo infrastruktūros plėtros perspektyvos Lietuvoje
Abstract
Lietuvai labai svarbu užtikrinti ES direktyvų vykdymą, nes Europos Sąjunga siekia sumažinti iškastinio kuro naudojimą ir neigiamą poveikį aplinkai. Straipsnyje nagrinėjama elektros transporto priemonių apmokestinimo tinklų esamos infrastruktūros plėtros padėtis ir perspektyvos Lietuvoje. Elektrinių automobilių naudojimas sukuria ne tik ekonominę, ekologinę, bet ir energijos valdymo naudą valstybei. Europoje yra keturi infrastruktūros valdymo modeliai elektrinių transporto priemonių įkrovimui. ES direktyvose nustatomi minimalūs alternatyvaus kuro infrastruktūros kūrimo reikalavimai, įskaitant elektros mokesčio prieigos taškų kūrimą, kuris turi būti įgyvendinamas taikant valstybių narių nacionalinę politiką, taip pat bendrieji techniniai šių apmokestinimo punktų ir papildymo punktų techniniai reikalavimai ir reikalavimai informacija vartotojams. Lietuva, vadovaudamasi direktyvomis, nustato, kad iki 2025 m. Elektriniai automobiliai turėtų sudaryti 10% visų parduotų naujų automobilių per metus. Lietuva naudoja mišrų infrastruktūros valdymo modelį. Valstybiniu lygmeniu Lietuva turi tinkamą elektromobilių įkrovimo stočių aprėptį, tačiau didžioji dalis prieigos yra šalies savivaldybėse, todė l Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija nusprendė išplėsti tinklą nacionalinės svarbos keliuose. Valstybinės savivaldybės, kurios dar neturi elektrinių transporto priemonių įkrovimo stočių, iki 2020 m. Jas montuoja. Taip pat yra ir privataus sektoriaus, kuris dalyvauja kuriant tinklą It is very important for Lithuania to ensure the enforcement of EU directives as European Union is aimed to reduce the use of fossil fuels and negative environmental impacts. The article analyses the situation and prospects of the existing infrastructure development of electric vehicle charging networks in Lithuania. The use of electric cars creates not only economic, ecological, but also energy management benefits to the state. In Europe, there are four infrastructure management models for electric vehicle charging. EU directives set minimum requirements for the development of alternative fuel infrastructure including the development of electric charging access points to be implemented through the national policies of the Member States as well as the common technical specifications for such charging points and replenishment points and the requirements for providing information to users. Lithuania, in accordance with the directives, determines that by 2025 electric cars should account for 10% of all new cars sold per year. Lithuania uses a mixed infrastructure management model. At the state level Lithuania has a decent electric vehicle charging stations coverage but most of the access is in municipalities of the country, therefore the Ministry of Transport and Communications of the Republic of Lithuania decided to expand the network on roads of national importance. The state municipalities which do not yet have electric vehicle charging stations aim to install them by 2020. There is also a private sector involved in the development of the network.