Personalizuotų mokomųjų scenarijų tinkamumo, priimtinumo ir naudojamumo vertinimas
Date
2017Author
Kurilova, Julija
Kurilov, Jevgenij
Minkevičius, Saulius
Metadata
Show full item recordAbstract
Straipsnio tikslas yra pristatyti personalizuotų mokomųjų scenarijų tinkamumo, priimtinumo ir naudojamumo (t.y. tinkamumo naudoti) vertinimo metodologiją (t. y. modelį ir metodą). Aukštos kokybės mokomuosius scenarijus sudaro mokomieji komponentai (t. y. mokomieji objektai, veiklos ir aplinka), optimizuoti pagal konkrečių besimokančiųjų poreikius, pvz. mokymosi stilius. Straipsnyje optimizuoti mokomieji scenarijai reiškia mokomuosius scenarijus, sudarytus iš komponentų, turinčių aukščiausius tikimybinius tinkamumo rodiklius konkrečių besimokančiųjų atžvilgiu pagal Felder–Silverman mokymosi stilių modelį. Straipsnyje pristatyta personalizuotų mokomųjų scenarijų vertinimo metodologija yra grįsta (1) tikimybiniais tinkamumo rodikliais mokomųjų komponentų tinkamumui konkretiems besimokantiesiems identifikuoti pagal jų mokymosi stilius, ir (2) edukacinių technologijų priimtinumo ir pasitenkinimo modeliu (ETAS-M), grįstu plačiai žinomu vieningos technologijos priimtinumo ir naudojamumo teorijos (UTAUT) modeliu. The paper aims to present a methodology (i.e. model and method) to evaluate suitability, acceptance and use of personalised learning scenarios. High-quality learning scenarios should consist of the learning components (i.e. learning objects, learning activities, and learning environment) optimised to particular students according to their personal needs, e.g. learning styles. In the paper, optimised learning scenarios mean learning scenarios composed of the components having the highest probabilistic suitability indexes to particular students according to Felder–Silverman learning styles model. Personalised learning scenarios evaluation methodology presented in the paper is based on (1) probabilistic suitability indexes to identify learning components suitability to particular students needs according to their learning styles, and (2) Educational Technology Acceptance & Satisfaction Model (ETAS-M) based on well-known Unified Theory on Acceptance and Use of Technology (UTAUT) model.