Automobilio VW 1.8 l variklio rodiklių pokyčio tyrimas benziną pakeitus suskystintomis naftos dujomis
Date
2017Author
Rimkus, Alfredas
Baranauskas, Airidas Valentas
Vipartas, Tadas
Melaika, Mindaugas
Varabauskas, Dominykas
Metadata
Show full item recordAbstract
Straipsnyje pristatomas VW 1,8 l variklio rodiklių pokyčio tyrimas automobilyje sumontavus suskystintų naftos dujų (SND) maitinimo sistemą ir benziną pakeitus SND degalais. Tyrimas atliktas naudojant serijinės gamybos VW Passat B5 automobilio 1,8 litro benzininį variklį (ADR), jis modifikuotas sumontavus turbokompresorių. Išanalizavus degimo procesą atliktas variklio veikimo ciklo termodinaminių rodiklių skaičiavimas, sudaryta slėgio kaitos cilindre indikatorinė diagrama. Atlikus skaitinį modeliavimą nustatyti galimi efektyvieji variklio rodikliai, sudarytos variklio galios ir apkrovos charakteristikos, įvertintas automobilio maksimalaus greičio pokytis pakeitus degalus ir sumontavus turbokompresorių. Atlikus stendinius automobilio tyrimus nustatytas ekologinių rodiklių (CO, CO2 , CH, NOx koncentracijos išmetamosiose dujose) pokytis. Paper presents the change of parameters of VW 1.8 L engine which has a liquified petrol gas (LPG) fuel supply system and it is running on LPG fuel instead of petrol. Research was carried out using serial VW Passat B5 light vehicle with a 1.8 liter petrol engine (ADR), which was upgraded with a turbocharger. The calculation of thermodynamic indicators was carried out in order to analyse the combustion process, the indicating pressure trace of cylinder pressure is given. The efficient engine parameters, engine power and torque characteristics, maximum vehicle speed were determined using numerical calculations when the engine is running on different fuel type and having turbocharger. The variation of ecological parameters (CO, CO2 , CH, NOx ) was determined in exhaust gas during the vehicle dyno tests.