Gamtinių dujų ir benzino naudojimo kibirkštinio uždegimo variklyje efektyvumo tyrimas
Date
2017Author
Bartulis, Vilius
Kibickij, Jevgenij
Rimkus, Alfredas
Melaika, Mindaugas
Metadata
Show full item recordAbstract
Straipsnyje pateikti „Nissan Qashqai HR16DE” variklio energetinių ir ekologinių rodiklių pokyčio tyrimai, benziną pakeitus suslėgtomis gamtinėmis dujomis (SGD). Suslėgtų gamtinių dujų panaudojimo vidaus degimo variklyje efektyvumas analizuojamas atliekant eksperimentinius tyrimus bei naudojant skaitinę modeliavimo programą „AVL Boost”. Gauti tyrimų rezultatai rodo, kad varikliui veikiant SGD degalais sumažėja jo galia, lyginamosios degalų sąnaudos, išmetamųjų dujų temperatūra, azoto oksidų (NOx), angliavandenilių (CH), anglies oksidų (CO), anglies dioksido (CO2) koncentracija deginiuose, bei padidėja variklio naudingumo koeficientas. This paper presents the Nissan Qashqai HR16DE engine efficient and ecological indices when replacing gasoline fuel with compressed natural gas (CNG). The effectiveness of compressed natural gas use in the internal combustion engine was analyzed during the experimental studies and using a numerical simulation software AVL Boost. The obtained results indicate that the engine running on CNG fuel achieve lower power, brake specific fuel consumption, exhaust gas temperature, nitrous oxides (NOx), hydrocarbons (HC), carbon monoxide (CO), carbon dioxide (CO2) concentration in the exhaust gases and has an increased engine efficiency.