Consumer confidence in the European Union
Abstract
Vartotojų pasitikėjimas ir lūkesčiai dėl ateities veikia ekonomiką. Europos Sąjungos šalyse nuo 1972 metų yra atliekami vartotojų nuomonės tyrimai ir remiantis jų rezultatais apskaičiuojamas vartotojų pasitikėjimo indikatorius. Šiuo metu tyrimai atliekami kiekvieną mėnesį visose ES šalyse (išskyrus Maltą). Straipsnio tikslas – pabrėžti, kokią informaciją gali suteikti vartotojų pasitikėjimo indikatorius ir palyginti vartotojų pasitikėjimo laipsnį Europos Sąjungos šalyse. Šiame straipsnyje pateikiama vartotojų pasitikėjimo indikatoriaus apskaičiavimo metodika; apžvelgiami atlikti tyrimai, nustatę indikatoriaus reikšmę prognozuojant įvairius ekonomikos rodiklius; pateikiami tyrimais išskirti veiksniai, darantys poveikį vartotojų pasitikėjimui; remiantis vartotojų pasitikėjimo indikatoriumi analizuojamas vartotojų pasitikėjimo laipsnis Europos Sąjungos šalyse.