• Lietuvių
    • English
  • Lietuvių 
    • Lietuvių
    • English
  • Prisijungti
Peržiūrėti įrašą 
  •   DSpace pagrindinis
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Moksliniai ir apžvalginiai straipsniai / Research and Review Articles
  • Straipsniai kituose recenzuojamuose leidiniuose / Articles in other peer-reviewed sources
  • Peržiūrėti įrašą
  •   DSpace pagrindinis
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Moksliniai ir apžvalginiai straipsniai / Research and Review Articles
  • Straipsniai kituose recenzuojamuose leidiniuose / Articles in other peer-reviewed sources
  • Peržiūrėti įrašą
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Benchmarking : from theory to practice =

Thumbnail
Data
2004
Autorius
Baublys, Adolfas
Išoraitė, Margarita
Metaduomenys
Rodyti detalų aprašą
Santrauka
The article analysis the following issues: 1. benchmarking concept analysis. Benchmarking is a process for comparing an organization’s methods, processes, procedures, products, and services against those of organizations that consistently distinguish themselves in the same categories of performance. Benchmarking may be used to stimulate an objective review of critical processes, practices and systems, to develop criteria and identify potentially better ways of operating, to lend more credibility to audit recommendations. Benchmarking can be usefully divided into three categories: 1) high-level comparisons, 2) performance benchmarking, 3) process benchmarking. 2. Benchmarking methodology. The benchmarking methodology contains the four basic steps: planning, analysis, integration, and action. Planning is an important starting point for benchmarking. This phase is aimed at identifying the purpose, drivers and desired outputs of the benchmarking process: identify subject to be benchmarked and determine the objectives of the benchmarking exercise, identify potential partners, determine the data collection method and collect data, seek approval, commitment and support of . senior managers, produce a work plan to determine the time-schedule, tasks, and team. The analysis identifies the performance gap between benchmarked organizations, norms or standards compared, Integration consists of communication of the results of the analysis and establishment of the revised goals/targets. The action consists of developing action plans, implementation of plans and monitoring of the results of implementation, re - assessment of the benchmark. [...].
Paskelbimo data (metai)
2004
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/120527
Kolekcijos
  • Straipsniai kituose recenzuojamuose leidiniuose / Articles in other peer-reviewed sources [8559]

 

 

Naršyti

Visame DSpaceRinkiniai ir kolekcijosPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijosŠi kolekcijaPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijos

Asmeninė paskyra

PrisijungtiRegistruotis